برای تغییر زندگی باید تفکر خود را عوض کنیم

برای تغییر زندگی باید تفکر خود را عوض کنیم

گروه خانواده وسلامت:فکرت را تغییر بده تا زندگی ات را عوض کنی. این شعار را خیلی ها بلد هستند، اما مشکل اینجاست که اغلب ما اصلا از افکار منفی که در ذهنمان جریان دارند، چیزی نمی دانیم و دست و پنجه نرم کردن با این فکرها برایمان تبدیل به یک عادت شده است.
درست به همین خاطر هم هست که خیلی از افکار منفی که سد راه موفقیت مان در زندگی شده اند، خیلی عادی و ساده و آشنا به نظر می رسند.
دیگر خیلی دیر شده است:مهم نیست چه کسی هستید، یا تا امروز چه کرده اید، حتی مهم نیست از کجا آمده اید و… چون همیشه می توانید شرایط را تغییر بدهید و به اصطلاح به نسخه ای بهبودیافته از خودتان تبدیل شوید. وقتی بتوانید سروصدای افکار قضاوت گر دیگران را در ذهنتان خاموش کنید، آرامش و قدرت و آگاهی بیشتر سراغتان می آید و شما بهتر می توانید صدای درونتان را بشنوید. و وقتی این اتفاق بیفتد، متوجه می شوید برای انجام آن چیزی که می خواهید، هنوز دیر نشده است.
اگر فقط کمی قوی تر، باهوش تر، جذا ب تر و… بودم:بدترین نوع تنهایی این است که با خودتان راحت و روراست نباشید. در هر شرایطی بهتر است خودتان باشید و ریسک تمسخر توسط دیگران را تحمل کنید، اما زندگی تان را روی یک پایه دروغ استوار نکنید و مجبور نشوید خودتان را تحقیر کنید. یادتان باشد تقریبا هر اتفاقی که برای شما می افتد، بازتاب مستقیم افکاری است که در سر دارید. پس هیچ وقت نمی توانید بیشتر و بهتر از آنچه خودتان را باور کرده و به خودتان اعتماد دارید، عمل کنید.
هر چه بگویم، اصلا مهم نیست:سکوت باعث می شود جنگ درون ذهن شما سخت تر و طولانی تر شود. پس با خودتان صادق باشید و واقعیت را به خودتان بگویید و آن را از ذهنتان آزاد کنید، قبل از این که این افکار سمی بیش از حد قدرت بگیرد و شما را از پا درآورد! راستش را بخواهید، غم انگیزترین اتفاقی که برای خیلی از افراد می افتد، این است که افکار و احساستان اغلب ناگفته باقی می ماند و به سختی توسط دیگران درک می شود.
امروز هر چقدر کمتر ریسک کنم، فردا کمتر پشیمان می شوم و افسوس می خورم:شما صددرصد عکس هایی را که هرگز نمی گیرید، از دست می دهید و این قانون در مورد هر انتخاب و تغییر و شانسی که در زندگی ممکن است با آن روبه رو شوید، صدق می کند. تا شروع نکنید و از شانستان استفاده نکنید یا وقتی سر دوراهی قرار گرفتید، یک مسیر را انتخاب نکنید، هرگز نمی_توانید زندگی تان را تغییر دهید. در آخر بیش از این که از اشتباهاتتان در این مسیر پشیمان شوید، به خاطر فرصت هایی افسوس می خورید که از آنها استفاده نکرده اید، از روابطی که امکان آغازشان را داشتید ولی ترسیدید و هرگز آ نها را شروع نکردید و از تصمیم هایی که برای گرفتنشان خیلی وقت تلف کردید.
من به اجازه آنها احتیاج دارم:کاری را که می خواهید، انجام دهید و وقت خود را با دادن هزاران توضیح به دیگران تلف نکنید. اکثر مردم همیشه فقط آن چیزی را می شنوند که دوست دارند بشنوند. بنابراین این که یک نفر از ایده شما خوشش نمی آید یا آن را درک نمی کند، اصلا به این معنا نیست که توضیح مناسبی هم برای آن وجود ندارد، یا ارزشش را ندارد که دست به کار شوید و برای عملی کردن آن اقدام کنید.
از فردا شروع می کنم:امروز اتفاقات بزرگی می توانند بیفتند، به شرط این که شما انجامشان را به فردا موکول نکنید. هرگز اجازه ندهید ترستان از اشتباه کردن، جلوی شما را برای انجام کاری بگیرد و متوقفتان کند. زندگی همراه با چند اشتباه لذت بخش تر و مفیدتر از آن است که صرف زندگی کردن برای هیچ شود.
من فقط می خواهم راحت باشم:اگر دو دستی به چیزی که دارید و هستید بچسبید، تنها به این دلیل که برایتان راحت و آشنا هستند، هرگز نمی_توانید وضعیت خودتان را بهبود ببخشید. کارها و تغییرات بزرگ معمولا در محدوده آرامش و آسایش ما اتفاق نمی افتند، بلکه باید ریسک کنید و خطرپذیر باشید. هر کدام از ما فقط زمانی می توانیم پتانسیل کامل زندگی مان را درک کنیم که اجازه دهیم اتفاقات غیرمنتظره در آن بیفتد.
هر جور که شده، نباید اصلا درد بکشم:مهمترین ویژگی ما توانای یمان برای غلبه بر مشکلات، قدرت و تحمل، دوست داشتن و… است و این که می توانیم قوی تر از مشکلات و بدبختی ها باشیم. درد کشیدن برای انسان درست مثل نفس کشیدن است و زندگی مان به آن وابسته است.
همه اش تقصیر دیگران است:اگر در یک نقطه بنشینید و اطرافیانتان را بابت کارهایی که می کنند یا نمی کنند، می دانند یا نمی دانند، سرزنش کنید، زمان می گذرد و شما هنوز همان جا نشسته اید و هیچ تغییری در زندگی تان اتفاق نیفتاده است. سرزنش کردن دیگران خیلی آسان است، چون لازم نیست کار خاصی انجام دهید، اما این زندگی نیست، بلکه راهی برای گذراندن روزها برای رسیدن به لحظه مرگ است. اشکالی ندارد اگر بعضی عهدهایم را بشکنم و زیر بعضی از قول ها بزنم:شما همیشه به خودتان و به دیگران قول می دهید و متعهد می شوید، اما سوال اصلی اینجاست که آیا سر این قول ها می مانید؟ اگر به کسی (یا خودتان) قول می دهید کاری انجام دهید، حتما این کار را بکنید، در غیر این صورت این پیغام را به دیگران (و خودتان) می دهید که رابطه تان با آ نها ارزشی برایتان ندارد. بیش از حد به دیگران قول ندهید و البته کمتر از آ نچه انتظار می رود هم از زیر بار تعهد به خودتان و دیگران فرار نکنید. کلام حکمت آمیزی وجود دارد که می گوید: هرگز وقتی عصبانی هستید، تصمیم بزرگی نگیرید و هیچ وقت هنگام خوشحالی وعده های بزرگ ندهید.
پنهان کردن حقیقت اشکالی ندارد:واقعا مایوس کننده است که بعضی ها چقدر از شنیدن حقیقت شوکه می شوند و دروغ ها و فریب ها را باور می کنند. سعی کنید یکی از آ نها نباشید. همیشه حقیقت را بگویید و جزو کسانی باشید که دیگران را با این کار شوکه می کنند.
اگر بخش های تاریک وجودم را نادیده بگیرم، ناپدید می شوم:شما نمی توانید چیزی را تغییر دهید که از مواجه شدن با آن می ترسید یا اجتناب می کنید. تمایل شما برای مبارزه با بخش های تاریکی که در وجودتان دارید، فرشته های درونتان را بیدار می کند و نتیجه اش آگاهی و روشنگری است، به شرطی که این کار را به تدریج و در عین بخشندگی نسبت به خود انجام دهید.
موانع زیادی سر راه وجود دارد:بعضی وقت ها مشکلات وارد زندگی شما می شوند و هر کاری هم بکنید، نمی توانید از مواجه شدن با آنها اجتناب کنید. اما یادتان باشد که وجود این مشکلات در زندگی دلیل خاصی دارد و تنها زمانی که بتوانید بر آنها غلبه کنید، به چرایی شان پی می برید. این مسئله را بپذیرید و سرتان را بالا نگه دارید، چون وقتی برای شکست برنامه ریزی می کنید، نمی توانید انتظار پیروزی را بکشید.
من شکست خورده تر از آن هستم که بتوانم ادامه بدهم:اگر هیچ چیزی ندارید، پس صاحب همه چیز هستید! چون آزادید که دست به هر کاری بزنید، بدون این که از شکست یا از دست دادن چیزی ترس و واهمه داشته باشید. گیج کننده است؟ نه واقعا! درست در همین لحظه است که می توانید زندگی خود را آ نطور که باید، بازسازی کنید.
من قربانی هستم:شما قربانی نیستید، پس دست از سرزنش کردن خودتان و دیگران و شرایط تان بردارید. تنها به این دلیل که امروز در جایگاهی که می خواهید نیستید، معنایش این نیست که نباید مسئولیت تغییر شرایط و بهبود آن را برعهده بگیرید. طرز فکر قربانی بودن مهم ترین سدی است که شما برای موفق شدن جلوی رویتان دارید.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


4 × شش =