نماينده ويژه رئيس جمهوردر استان:

برآورد خسارت ها و اقدامات جبرانی مناطق سیل زده سریعا انجام گیرد

برآورد خسارت ها و اقدامات جبرانی مناطق سیل زده سریعا انجام گیرد

گروه گزارش: معاون رئیس جمهوری و وزیر نیرو گفت: باید برآورد خسارت ها در مناطق سیل زده کشور انجام و اقدامات جبرانی سریعا انجام بگیرد.
حمید چیت چیان در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهارداشت: از همه دستگاه های اجرایی که با تمام امکانات در مناطق سیل زده حضور داشتند، تشکر می کنم ولی دولت باید از ماده ۱۰ و ۱۲ استفاده کند تا خسارت ها جبران شود.
وی با بیان اینکه علت عمده این سیلابها، گرمای هوا، بارش باران و ذوب شدن برف ها بود اما در برخی موارد که سد و سامانه های کنترل سیلاب را داشتیم آسیب به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است افزود: دستگاهها آمادگی لازم برای فعالیت امداد و نجات را دارند اما متاسفانه این مسئله کمتر مورد توجه قرار می گیرد که مسائل ساخت و ساز را در شهر ها و روستاها رعایت کنیم. نباید به حریم رودها تجاوز کرد.
چیت چیان با اشاره به اینکه تاسیسات و منازلی که در بستر و حریم رودخانه قرارگرفته اند احتمال آسیب را افزایش داده و مردم دچار مشکل شده اند عنوان کرد: تلفات جانی در آذربایجان غربی حداقل بوده است اما در آذربایجان شرقی، متاسفانه تلفات جانی زیاد بوده است که عمدتا به دلیل بی احتیاطی افرادی بوده است که برای عکس و فیلم گرفتن به حریم رودخانه ها رفته بودند.
وزیر نیرو گفت: از استاندار آذربایجان غربی می خواهم، گزارش کاملی را تا فردا ظهر به من برسانند تا در جلسه بعد از ظهر هیئت دولت مطرح و پیگیریهای لازم انجام شود.
وزیر نیرو در رابطه با تامین مواد غذایی آسیب دیدگان هم گفت: ۵۰ تن مواد غذایی خریداری و آماده حمل به مناطق آسیب دیده است که به سرعت در اختیار آسیب دیدگان قرار خواهد گرفت.
چیت چیان تاکید کرد: دستگاهها آمادگی لازم را برای مدیریت بحران و امداد و نجات دارند اما رعایت مسائل ساخت و ساز متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد و درچنین مواردی حادثه آفرین می شود.وزیر نیرو به منظور بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده آذربایجان غربی به این استان سفر کرده است.
*اردوگاه اسکان اضطراری درروستای سردرود ارومیه دایر شد
استاندار آذربایجان غربی از پیش بینی و برپا کردن یک اردوگاه اسکان اضطراری درپیرامون روستای سردرود ارومیه خبر داد. ، قربانعلی سعادت دراین جلسه افزود: با کمک جمعیت هلال احمر استان چادرهایی برای اسکان اضطراری روستاییان آسیب دیده پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه روستاهای محاصر شده در سیلاب شهرستان ارومیه با مشکل آب آشامیدنی و تامین مایحتاج اولیه از جمله نان دچار مشکل شده اند اظهارداشت: تمام توان خود را برای کمک رسانی به سیل زدگان معطوف کرده ایم.
سعادت با اشاره به اینکه نیازهای اولیه سیل زدگان در آذربایجان غربی تامین شده است، گفت: از همه مناطق آسیب دیده بازدید داشته ایم و هماهنگی و اقدامات لازم برای تامین نیازها و رفع مشکلات مردم انجام شده است؛ تمام توان خود را برای کمک رسانی به سیل زدگان معطوف کرده ایم.استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: ریاست جمهور نیز ساعتی پیش طی تماس تلفنی، در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل زده در آذربایجان غربی قرار گرفته و بر لزوم خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم آسیب دیده تاکید کردند.
وی به تلفات جانی ناشی از وقوع سیل در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی تنها یک کشته ناشی از سیل در حاشیه رودخانه گدار اشنویه داشته ایم که متاسفانه جان باختن این فرد نیز در اثر بی احتیاطی وی اتفاق افتاد.سعادت با بیان اینکه، بحران ایجاد شده کاملا کنترل شده است نیز افزود: دستگاههای اجرایی و خدمات رسان با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند و خوشبختانه خود مردم نیز برای رفع این بحران همکاری بسیار خوبی را از خود نشان داده اند.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: در بازدیدهایی که از مناطق سیل زده انجام گرفت مردم نگران خسارات وارده ناشی از سیل هستند که در همین راستا بعد از عادی شدن شرایط، اکیپ هایی را بمنظور برآورد خسارت های وارده به مناطق آسیب دیده اعزام خواهیم کرد.
*توزیع اقلام اضطراری به ۱۳۷۲خانوارحادثه‌دیده سیل در آذربایجان_غربی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی در این جلسه گفت: پنج هزار و ۴۷۰ نفر در قالب یک هزار و ۳۷۲ خانوار در حادثه سیلاب ارومیه، اشنویه و نقده امدادرسانی شده و اقلام ضروری دریافت کرده اند.
حسن محمودی در خصوص آخرین اقدامات امداد رسانی به مناطق سیل زده استان افزود: در طی بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان و وارد شدن خسارت به منازل مسکونی روستاها، برخی از مسیرهای ارتباطی نیز مسدود شد
وی ادامه داد:عوامل امدادی هلال‌احمر با استقرار تیم‌های نجات خود در این مناطق و امدادرسانی به حادثه دیدگان، برخی از مسیرهای اصلی ارتباطی را بازگشایی کرده و به مشکلات گرفتار شدگان رسیدگی کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این خصوص گفت: تیم‌های ارزیاب امدادی در سطح روستاهای آسیب‌دیده مستقرشده و در حال شناسایی مناطق امن و ایجاد اردوگاه برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان هستند.
محمودی افزود: ۲۰۰ دستگاه چادر امدادی در راستای اسکان سریع حادثه دیدگان به منطقه‌های سیل‌زده فرستاده‌شده و نیروهای امدادی در حال استقرار آنها و توزیع دیگر اقلام اضطراری هستند.وی یاد آور شد: بیش از ??? نفر امدادگر پرتلاش و متخصص جمعیت به همراه ۱۳ دستگاه خودروی امدادی و دیگر تجهیزات نجات، به یک هزار و ۳۷۲ خانوار به استعداد پنج هزار و ۴۷۰ نفر امدادرسانی کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی یاد آور شد: در این اردوگاه‌های اسکان اضطراری، اقلامی شامل آب‌معدنی، خرما، بیسکوییت، نان، پتو، موکت و کنسرو در بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 9