نماينده مردم اروميه در مجلس:

بدون توجه به هویت و تاریخ توسعه امکان پذیر نیست

بدون توجه به هویت و تاریخ توسعه امکان پذیر نیست

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه به هویت و تاریخ هر ملت اشاره کرد و اظهار داشت: بدون توجه به تاریخ و هویت توسعه امکان پذیر نیست .
وی با اشاره به موانع توسعه آذربایجان غربی گفت: در سال‌های پیش که کارخانجات و صنعت در استان‌های مرکزی ایجاد شده بود ولی در آن زمان استان ما درگیر جنگ و مبارزه با اشرار بود ولی مردم این استان با هوش هستند و اگر بودجه به صورت عادلانه در کشور انجام شود, این استان می‌تواند رشد کند.
سیدهادی بهادری در مراسم سالروز بزرگداشت روز دانشجو که در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی‌طباطبایی ارومیه اظهار داشت: بزرگداشت روز دانشجو به خاطر پاسداشت خون‌های دانشجویانی است که برای استقلال و آزادی کشور و در اعتراض به سفر مقامات آمریکایی به ایران جان خود را فدا کردند تا آگاهی جایگزین جهالت شود.
وی افزود: بالا رفتن سن انسان‌ها را محافظه‌کار می‌کند بنابراین دانشجوی امروزی باید فردی بیدار، آگاه و مسلط به علوم مورد نیاز بوده و در مقابل قدرت‌های زر و زور سر فرود نیاورده و در شجاعانه و از موضع حق‌طلبی مقابل فساد و اختلاس بایستد و صدای شورانگیز ملت باشد چرا که سن دانشجویی بهترین زمان برای حق‌گویی و حق‌طلبی است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و تعالی کشور آرزوی همه دانشجویان و مردم کشور است و جوان‌گرایی در مدیریت و اجرای درست طرح اخیر عدم به‌کارگیری بازنشستگان و استفاده از مهارت آموختگان دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای می‌تواند مسیر توسعه کشور را شتاب دهد.
بهادری گفت: لازمه توسعه کشور مهارت‌آموزی در کنار ارتباط ثمربخش و توأم با حفظ عزت مملکت با دنیاست و برای رسیدن به این مهم باید موانع پیش رو در عرصه‌های بانکی، اقتصادی، علمی و فناوری از پیش رو برداشته شود و در این میان باید یک دیپلماسی فعال با دنیا داشته باشیم.
وی تصریح کرد: فقدان سازوکارهای ارتباط صحیح با دنیا فساد‌ساز است بنابراین باید دستگاه دیپلماسی کشور بسترهای ارتباط روزآمد با دنیا را فراهم کرده و سایر بخش‌های کشور نیز از ایجاد فساد جلوگیری کرده و از رویش افراد فاسد و مراکز فساد ساز مراقبت کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه محوری و نگاه به آینده توأم با عقلانیت شرط توسعه کشور است که باید با شایسته‌سالاری همراه باشد و توسعه با وادادگی یا فراموش کردن تاریخ و پیشینه کشور اتفاق نمی‌افتد و هیچ توسعه‌ای بدون توجه به هویت فرهنگی، ملی و تاریخی ملت‌ها امکان‌پذیر نیست.
بهادری اظهار داشت: صحبت‌هایی که سبب تفرقه و قومیت‌گرایی می‌شود مذموم است و نباید هیچ مسئولی در این جهت حرکت کند چرا که خداوند در قرآن کریم نیز تفاوت قومیتی را جزو مسائل مورد احترام ذکر کرده و از آیت‌های الهی برشمرده است بنابراین هویت‌گرایی با قوم‌گرایی زمین تا آسمان تفاوت دارد و این تفاوت باید در چارچوب خود محترم شمرده شود.
وی در بخش پرسش و پاسخ دانشجویی عمر مفید و ثمربخش نمایندگی مجلس را حداکثر دو تا سه دوره دانست و گفت: این روزها در مجلس افرادی که چندین دوره جزو نمایندگان مردم بوده‌اند اغلب جزو ساکتین مجلس هستند در حالی که افکار عمومی انتظار داشت چنین نمایندگانی محور همه فعالیت‌ها و مدیریت مجلس باشند.
وی درگیری آذربایجان غربی در جنگ در طول یک دهه نخست انقلاب و مقابله با عناصر ضد انقلاب و منافقان را از عوامل تأخیر در آغاز توسعه ارزیابی کرد و گفت: این منطقه انواع ناآرامی‌ها را پشت سر گذاشته و همین‌ها سبب شده که از توسعه همزمان با استان‌های مرکزی کشور باز بمانیم بنابراین لازم است دولت توجه جدی به توزیع عادلانه ثروت و بودجه داشته باشد تا عقب‌ماندگی آذربایجان غربی از توسعه عمومی جبران شود.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزون بر ۱۲ میلیارد دلار قاچاق وجود دارد بنابراین این رقم نشان‌دهنده وجود بحث پول‌شویی هم هست بنابراین باید با پولشویی هم مبارزه شود و برای همین هم از وزیر امور خارجه دعوت شده تا در مجلس برای سخنان اخیر خود توضیح دهد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی در این مراسم به سؤالات دانشجویان در بخش‌های مختلف از جمله درباره استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش و ضرورت آموزش زبان مادری در دانشگاه‌ها پاسخ داد و در انتهای مراسم از افتخارآفرینان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه در بخش‌های مختلف فرهنگی فرزشی و اجتماعی تجلیل شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


− چهار = 5