نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي:

بخش کشاورزی با گفتار درمانی اداره می‌شود

بخش کشاورزی با گفتار درمانی اداره می‌شود

گروه خبر: عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ریشه اصلی نابسامانی حوزه کشاورزی، مدیریتی است که با وعده و وعید و گفتاردرمانی بخش کشاورزی را اداره می کنند که پایدار نخواهد بود و تخم مرغ به شانه ای ۱۰۰ هزارتومان، گوشت مرغ به سمت ۹۰ هزار تومان و گوشت قرمز هم به سمت کیلویی بالای ۳۰۰ هزار تومان برود.
به گزارش آراز آذربایجان،جلال محمودزاده خصوص ذخایر استراتژیک کشور، اظهار کرد: یکی از دلایل مشکلاتی که در حوزه جهاد کشاورزی وجود دارد به عدم وجود ذخایر استراتژیک کشور باز می گردد چراکه باید به مدت ۶ ماه این ذخایر وجود داشته باشد، اما این کار را نکردند؛ بهانه جنگ اوکراین و روسیه و تحریم را مطرح می کنند. درحالی که تحریم در دولت های قبلی هم بوده و جنگ اوکراین هم نهایتا ۵ درصد تاثیر داشته است.
او بیان کرد: بنابراین ریشه اصلی نابسامانی حوزه کشاورزی، مدیریتی است که با وعده و وعید و گفتاردرمانی بخش کشاورزی را اداره می کنند که پایدار نخواهد بود و تخم مرغ به شانه ای ۱۰۰ هزارتومان، گوشت مرغ به سمت ۹۰ هزار تومان و گوشت قرمز هم به سمت کیلویی بالای ۳۰۰ هزار تومان برود. قیمت تخم مرغ از ۱۰۰ هزار تومان پایین نمی آید؛ دام را هم از کشور خارج کرده و قاچاق می‌کنند چون نهاده ندارند و دام مولد را که باید لبنیات تولید کند، به کشتارگاه می برند.نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به غیر از تخلافتی که در سازمان تعاون روستایی شاهد هستیم و فسادهایی که ایجاد شده است، تبعات ترک فعل و عدم مدیریت را مردم، مصرف کننده و تولیدکنندگان می‌بینند؛ کمر مردم از گرانی شکسته است و تهیه برنج و نان و تخم مرغ برای مردم سخت شده است. در حالی که ما دارای چهار اقلیم هستیم و زمانی که در استان خوزستان گندم برداشت می کنند، همزمان در مناطق سردسیر کشور، گندم کشت می کنند بنابراین به راحتی می توان تغذیه مردم را فراهم کرد.عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ذخیره استراتژیک نداریم بر اساس قانون حداقل باید ۶ ماه ذخیره کالاهای اساسی مثل آرد، گندم، روغن، برنج و قند را داشته باشیم؛ اما ذخیره آنها به ۲۰ روز نمی‌رسد یعنی اگر در طول ۲۰ روز وارداتی انجام نشود، دخیره کالاهای اساسی کشور به صفر می رسد. از سوی دیگر تولید را هم زمین گیر کردند ۵۰ درصد مرغداران جوجه ریزی نکردند چون نهاده ندارند موجود زنده وقتی نهاده نداشته باشد جوجه ریزی هم نمی کند زیرا بعد از ۱ ساعت دان می خواهد. پول نقد را از ۱۰ اردیبهشت از دامدار گرفتند اما نهاده را نمی دهند چون نهاده ای وارد نکرده‌اند که باعث شد به وزیر کارت زرد دهیم که اگر ادامه یابد به استیضاح ختم خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


6 − = پنج