نماينده مردم خوي در مجلس:

بخش عظیمی از واحد‌های تولیدی کشور تعطیل یا نیمه تعطیل هستند

بخش عظیمی از واحد‌های تولیدی کشور تعطیل  یا نیمه تعطیل هستند

گروه خبر:نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اوضاع نابسامان واحد‌های صنعتی در کل کشور گفت: آمارها نشان‌دهنده این موضوع است که بخش عظیمی از واحد‌های تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.
سید تقی کبیری ، با اذعان به اوضاع نابسامان واحد‌های صنعتی در کل کشور اظهار داشت: آمارها نشان‌دهنده این موضوع است که بخش عظیمی از واحد‌های تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که شهرستان خوی هم از این قضیه مستثنی نیست.
وی با تشریح مشکلات صنایع در بخش‌های مختلف بیان کرد: با تذکر کتبی در مجلس، بانک‌ها موظف شده‌اند که مشکل سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی را حل کنند و در مورد دیرکردها و جریمه‌های بانکی هم دولت باید برای حل آن وارد شود.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تشکیل کمیته صنعتی در خوی افزود: مشکل دیگر واحدهای صنعتی موضوع برق آن‌هاست که در این زمینه در خوی کمیته توسعه و سرمایه‌گذاری تشکیل شده که پیگیر مشکلات صنعت است که تا حد امکان حل شوند.
وی تصریح کرد: اگر دولت برای حل مشکلات صنایع لایحه‌ای به مجلس بیاورد که پیگیری می‌شود اما در غیر این صورت، خود مجلس شورای اسلامی وارد می‌شود و در حال حاضر طرح بانکداری بدون ربا در این زمینه آماده شده و در حال سپری کردن مراحل قانونی خود است.
کبیری در خصوص رکود بازار بورس تخمه و آفتابگردان خوی گفت: از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیر وضعیت کشاورزان و بازرگانان تخمه خوی هستیم.وی با تاکید بر اهمیت گسترش مناطق مرزی در توسعه تجارت صادرات و واردات شهرستان‌های مرزی اظهار داشت: با توجه به تمایل کشور ترکیه برای استفاده بیش از پیش از مرز رازی، باید زیر ساخت‌های آن از قبیل پایانه و جاده‌ها هرچه سریع‌تر آماده شده و خوی مرکزیت دوباره خود را از این طریق به دست آورد.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مسئولان استانی و حتی کشوری نگاه ویژه‌ای به مرز رازی بکنند چرا که گسترش این مرز بحث شهرستانی یا استانی نیست بلکه موضوعی ملی بوده و در صورت بهره‌برداری از آن تمام کشور از ثمره و نتیجه آن بهره‌مند می‌شود چون نزدیک‌ترین شاهراه ارتباطی با ترکیه و اروپا است.
وی با یادآوری ظرفیت‌های خوی برای تبدیل به منطقه ویژه تجاری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوی مانند فرودگاه، جاده ریلی و تجارت ریلی، فرودگاه و مرز رازی در گذشته فرصت سوزی‌های زیادی برای تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری صورت گرفته است و حداقل باید به منطقه ویژه تجاری تبدیل شود.
کبیری با اشاره به قدیمی بودن فرودگاه خوی گفت: این فرودگاه با توجه به وضعیت گذشته ساخته شده و در حالت فعلی جوابگوی نیازهاست اما درصورت گسترش و افزایش ظرفیت و نیز برای نشستن هواپیماهای غول پیکر باید گسترش یابد.همچنین نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان استانی و کشوری درخواست داریم تا مشکل دو دهه‌ای راه‌آهن آذربایجان‌غربی را یک بار برای همیشه برطرف کنند و از این همه طولانی کردن احداث آن بپرهیزند. جهانبخش محبی‌نیا به تشریح وضعیت‌ راههای شهرستان‌های میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ پرداخت و اظهار داشت: هر چند میاندوآب به عنوان کانون ارتباطی در استان مطرح است اما متاسفانه نسبت به دیگر شهرستان‌ها از وضعیت جاده‌ای مناسبی برخوردار نیست.
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جاده تکاب به بیجار از وضعیت بسیار نامطلوب و حادثه خیزی مواجه است که متاسفانه چندین سال است در حال تعریض و بازسازی است اما به سبب کندی اجرای پروژه، اقدامات بازسازی هنوز به نتیجه نرسیده است.
محبی‌نیا با بیان اینکه در دیداری با وزیر راه و شهرسازی دستور اتمام پروژه صادر شده است گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.
وی ساماندهی خط ریلی میاندوآب را برای سهولت تردد مسافران خواستار شد و افزود: به سبب بروز مشکلاتی در این مسیر مسافران از خط آهن مراغه استفاده می‌کنند و از مسئولان استانی و کشوری درخواست داریم تا مشکل راه‌آهن آذربایجان‌غربی را برای همیشه حل کنند.نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جاده میاندوآب ارومیه سالهاست که در مسیر چهاربانده شدن قرار گرفته و هنوز به نتیجه نرسیده است.
محبی‌نیا گفت: از طرح توازن برای این پروژه نیز ۲۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، در حال حاضر کریدور شمال‌غرب به جنوب تعریف شده است که بر اساس آن بازرگان، ارومیه، میاندوآب، کرمانشاه به جنوبی‌ترین نقطه کشور در مسافتی به طول ۷۰۰ کیلومتر متصل می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی سه مسیر از میاندوآب را که شامل میاندوآب گوی‌تپه، میاندوآب چهاربرج و میاندوآب باروق است را نیازمند ساماندهی دانست و افزود: در شاهین‌دژ محور اصلی وجود دارد که ناقص مانده است، جاده تکاب به سقز سالهاست که بلاتکلیف است و در صورت ساماندهی پروژه‌های جاده‌ای مذکور کارنامه در حد قابل قبولی از راههای ارتباطی این نقطه از استان را خواهیم داشت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


9 × یک =