بخش خصوصی در احیای دریاچه ارومیه مشارکت داشته باشد

بخش خصوصی در احیای  دریاچه ارومیه مشارکت داشته باشد

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: بخش خصوصی با به کار گرفتن ظرفیت‌های موجود در کنار دولت در زمینه احیای دریاچه ارومیه مشارکت داشته باشد.
قربانعلی سعادت در دیدار با رسولی‌ها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: با یکپارچه سازی مدیریت آب کشور در کنار مشارکت بخش خصوصی می‌توان گام‌های مثبتی را در راستای احیای دریاچه ارومیه برداشت.
وی ادامه داد: بحران دریاچه ارومیه تنها یک بحران منطقه‌ای نیست بلکه بحران ملی و حتی فراملی است که مهار و برون رفت از این شرایط پیش آمده نیازمند نگاه متفاوت و ویژه مسئولان به این موضوع می‌باشد.
سعادت با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم دریاچه ارومیه گفت: وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌های زیرمدخل در بحث دریاچه ارومیه، باید به صورت جدی به موضوع احیای این دریاچه توجه داشته باشند و با یک همت و اراده ملی، اقدامات لازم را برای نجات این دریاچه انجام دهند.
وی یاد آور شد: نجات دریاچه ارومیه از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم آذربایجان غربی است و ما نیز در استان تمام تلاش خود را برای رفع این بحران بکار خواهیم گرفت.
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو حرکت به سمت یکپارچه سازی منابع آب کشور است افزود: نمی‌توان آب را به عنوان یک کالای جدا برای هر یک از استان‌ها در نظر گرفت و باید با نگاهی یکپارچه به این موضوع تمامی جوانب امر را در نظر داشت.محمد حاج رسولی‌ها همچنین بر لزوم تلاش بیش از پیش مسئولان برای نجات دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: با کمک مسئولان استانی و مجموعه مدیران حوزه آب وزارت نیرو اقدامات لازم را برای احیای دریاچه ارومیه انجام خواهیم داد.
وی افزود: در جلسه شورای عالی آب کشور نیز موضوع مربوط به دریاچه ارومیه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات لازم برای احیای این دریاچه اتخاذ می‌شود.
حاج رسولی‌ها اضافه کرد: آب یک موضوع حیاتی برای جوامع بشری به ویژه برای کشورهای در حال توسعه بوده و حکمرانی آب به جای دیدگاه اداری و منطقه‌ای مرسوم در کشورها به شکل جدی مطرح شده است و باید به آن به صورت یک بحث حاکمیتی نگاه شود.
موسوی مدیر عامل حوزه آبریز دریاچه ارومیه، کریمی مدیرعامل قبلی شرکت آب منطقه‌ای استان، دانشجو مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان و احمدی مدیرکل دفتر استاندار نیز در این دیدار حضور داشتند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


8 − سه =