معاون هماهنگي امور اقتصادي و ‌‌توسعه منابع استاندار:

بخش خصوصی جهت ایجاد شهرک اختصاصی در آذربایجان غربی حمایت می شود

بخش خصوصی جهت ایجاد شهرک اختصاصی در آذربایجان غربی  حمایت می شود

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌‌توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: آمادگی برای ایجاد شهرک اختصاصی توسط بخش خصوصی داشته و در تامین امکانات نیز یاری کرده و از سرمایه گذاری حمایت می کنیم.
به گزارش آرازآذربایجان، رضا حسینی در هجدهمین جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی در فرمانداری میاندوآب با اشاره به موقعیت و فرصت های مناسب در این شهرستان، اظهار کرد: اگر در میاندوآب فضای کسب و کار را رونق داده و از تفکرات طایفه ای فاصله بگیریم؛ این شهر می تواند تمام آذربایجان غربی را مدیریت کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌‌توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی افزود: در مدت سه سال برای ساماندهی فرآیند دستگاههای اجرایی در طرح های سرمایه گذاری، سیستمی را طراحی کرده ایم تا سرمایه گذار و ما از طی مراحل آگاهی داشته و وقتی سرمایه گذاری مراجعه می کند، چه مراحلی و مجوزهایی نیاز است و در واقع این نرم افزار یکی از پایه های اساس کسب و کار است.
وی با بیان اینکه این سیستم می تواند نقاط ضعف را بررسی و مشخص کند، گفت: سرمایه_گذاران از طریق پنجره واحد اقدام کنند تا در طی مراحل تسریع شود.
حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی، تصریح کرد: صنایع پایین دست پتروشیمی می تواند چند برابر خود پتروشیمی اشتغال زایی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌‌توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی افزود: صنایع پایین دست پتروشیمی یکی از کلیدی ترین موضوعات بوده و می تواند محور توسعه میاندوآب بوده و جلوی مهاجرت را نیز بگیرد.
وی با اشاره به علاقمندیم با مشارکت بخش خصوصی، شهرک صنعتی ایجاد کنیم و دنبال ایجاد شهرک اختصاصی صنایع پایین دست پتروشیمی هستیم، افزود: آمادگی برای ایجاد شهرک اختصاصی توسط بخش خصوصی داشته و در تامین امکانات نیز یاری کرده و از سرمایه گذاری حمایت می کنیم.
حسینی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان در ۱۰ و ۱۱ مهر ماه، گفت: میاندوآبی های مقیم داخل و خارج کشور را شناسایی و از آنها برای سرمایه گذاری حمایت کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌‌توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: آمادگی اعطای مجوز ۲ واحد دامداری صنعتی و ایجاد ۲ واحد صنایع تبدیلی مانند خشکبار و… در قالب زنجیره با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، داریم.
وی اظهار کرد: در میاندوآب باید به موضوع گردشگری در ترکیب ساحل زرینه رود توجه شود و با تدوین یک طرح جامع می توان در بحث اقتصاد مقاومتی به نتیجه رسید.
نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: باید تصمیماتی که در این جلسه گرفته می شود به ثمر بنشیند.
جهانبخش محبی نیا با بیان اینکه اکثر افراد وقت خود را در وبگردی و شبکه های اجتماعی صرف می کنند و از ظرفیت‌های محل سکونت خود بی اطلاع هستند، اظهار کرد: شاید کمتر از ۱۰ درصد جمعیت نسبت به ظرفیت‌های محل زندگی خود واقف نیستند و لذا باید ظرفیت ها بیان شود.
وی افزود: میاندوآب ظرفیت های مهمی مانند قطب نهال و فرش دارد که می توانیم به برند برای شهرستان تبدیل کنیم.محبی نیا با بیان اینکه در خطبه های نماز جمعه شهرستان ها نیز باید به ظرفیت های شهرستان ها اشاره و توجه شود تصریح کرد: در رونق تولید باید هر یک از ما به وظیفه خود عمل کنیم و در این زمینه ائمه جمعه و حوزه نیز نقش مهمی دارد.
نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پتروشیمی و گردشگری می تواند نقش مهمی در رونق تولید در میاندوآب داشته باشد.
در این جلسه مشکلات چند طرح سرمایه گذاری بررسی و راهکارهایی برای رفع موانع سرمایه گذاری ارائه شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


6 × شش =