نماينده مردم خوي در مجلس:

بخشی عمده ای از مشکلات کشور مربوط به تخلفات سیستم بانکی است

بخشی عمده ای از مشکلات کشور مربوط به تخلفات  سیستم بانکی است

گروه خبر:عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فردی باید ریاست بانک مرکزی را بپذیرد که برای حل مشکلات مالی کشور برنامه داشته باشد و از تصمیم گیری های آنی فاصله بگیرد گفت: بخشی عمده¬ای از مشکلات کشور مربوط به تخلفات سیستم بانکی است.
سیدتقی کبیری، با اشاره به احتمال تغییر رییس بانک مرکزی اظهار داشت: از آنجایی که بانک مرکزی مسئولیت و مدیریت مسائل مالی کشور را برعهده دارید و امروزبخشی از مشکلات کشور در این حوزه دیده می شود باید رئیس کل جدید نواقص حوزه مسئولیت خود را برطرف کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برای این منظور باید رئیس جدید در راستای رفع معضلات موجود از جمله موسسات مالی و اعتباری برنامه مدون و قاطع داشته باشد در گذشته در زمینه اصل صدور مجوز موسسات کوتاهی شد نباید این مسئله مجدد تکرار شود.نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر در بعد نظارت سستی و ضعف هایی وجود دارد و آن طور که باید و شاید بر فعالیت موسسات مالی و اعتباری نظارت نمی شود به نظر می رسد یکی از آسیب ها و مشکلات مهمی که در بانک مرکزی وجود دارد نبود برنامه های میان مدت و بلند مدت یا عملیاتی نشدن این برنامه ها است.
وی با انتقاد از برنامه های دفع الوقتی، توضیح داد: اینکه مدیری بتواند در وضعیت بحرانی تصمیم گیری کند یک مزیت است؛ اما باید برنامه میان مدت و بلند مدت در حوزه ارزی روشن باشد، همچنین سیاست کنترل نقدینگی در بازار را تبیین کند اینکه در مدت کمتر از ۶ ماه برنامه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به دلیل التهاب بازار ارز تغییر کرد، پذیرفتنی نبود.
کبیری با انتقاد از نحوه اجرای تک نرخی شدن ارز، گفت: بانک مرکزی بارها شعار تک نرخی شدن ارز را داد اما در میدان عمل دراین زمینه اقدام نکرد و در زمان بحران ارزی بانک مرکزی سیاست تک نرخی را اتخاذ کرد اما در مدیریت بازار آزاد موفق نبود و فعالیت در این بازار را قاچاق عمل کرد.این نماینده مجلس اظهارداشت: امروز مشاهده می کنیم تخلفاتی در بحث سودهایی بانکی وجود دارد اما سستی و ضعف بانک مرکزی باعث شده است در برخورد بااین تخلفات قاطعیت لازم دیده نشود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس جدید بانک مرکزی باید قاطعیت لازم در برخورد با متخلفات بانکی و موسسات مالی و اعتباری را داشته باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


7 − چهار =