- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بحران بیکاری و مشکلات معیشتی انگیزه ازدواج را از جوانان گرفته است

Posted By admin On اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۰۳ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، از اقدام وزارت بهداشت و درمان برای راه‌اندازی پروژه ملی جمعیت به عنوان گامی اثرگذار در جهت توسعه کشور در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری یاد کرد. به گزارش آرازآذربایجان ، همایون هاشمی ، در مورد روز ملی جمعیت در بیان ارتباط توسعه با رشد جمعیت، گفت: بی‌تردید رشد جمعیت بستر لازم برای توسعه کشورها را فراهم می‌کند، بنابراین در شرایط کنونی برخلاف چند دهه گذشته که از افزایش نرخ جمعیت به عنوان یک چالش نگران‌کننده یاد می‌شد، می‌توان از این ظرفیت در جهت افزایش قدرت و پیشرفت کشورها بهره‌مند شد، کما اینکه در هند و چین این امر محقق شده است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه مسلم است عنصر جمعیت در ایجاد توازن در سطح بین‌المللی و برقراری روابط قوی و پویا تاثیرگذار است و چنانچه از این ظرفیت برای کارآفرینی بهره‌مند شویم، توسعه را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.
وی تصریح کرد: در ایران با توجه به آموزه‌های دینی و تعریف چشم‌انداز نظام، افزایش جمعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است، کما اینکه مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت رشد جمعیت و بهره‌مندی از ظرفیت نیروی جوان کشور تاکید فرموده‌اند، چرا که برای دستیابی به توسعه باید در جهت رشد جمعیت گام برداشت.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند برای افزایش جمعیت سیاست‌های تشویقی را اعمال کند، چرا که در شرایط کنونی بحران بیکاری و مشکلات اقتصادی باعث کاهش تمایل جوانان به ازدواج شده که امری مغایر با سیاست‌های رشد جمعیت در جهت توسعه کشور است، بنابراین دولتمردان باید با ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی و تامین بخشی از هزینه‌های زندگی زوج‌های جوان رغبت به ازدواج را به جوانان برگردانند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به پروژه ملی جمعیت که از سوی وزارت بهداشت و درمان راه‌اندازی شده است، یادآور شد: وزارت بهداشت و درمان یکی از متولیان اصلی توسعه جمعیت است که با راه‌اندازی این پروژه که در آینده به سند ملی توسعه جمعیت تبدیل خواهد شد، برای ایجاد جمعیتی سالم و پویا تلاش می‌کند که در بخش‌های مختلف کشور نقش‌آفرین باشند.
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این پروژه می‌تواند با ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری و آگاهی‌بخشی نسبت به سلامت عمومی، ایجاد جمعیتی سالم را تضمین کند که زمینه‌ساز توسعه کشور باشد و این اقدام درخور تحسینی بوده که وزارت بهداشت و درمان آغاز کرده است./


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%8a%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%8a-%d9%88-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d9%8a%d8%b4%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%8a%d8%b2%d9%87-%d8%a7%d8%b2/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.