بانک ها وام میلیاردی بدون تضمین بازگشت را به چه کسانی می دهند

بانک ها وام میلیاردی بدون تضمین بازگشت  را به چه کسانی می دهند

گروه خبر:عضوهیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک¬ها وام¬های میلیاردی بدون تضمین بازگشت را به چه کسانی می¬دهند گفت: ما شاهد این هستیم وام های کلانی با مبالغ میلیاردی توسط بانکها پرداخت شده که جزء معوقات بانکی بوده ولی در قبال این وام های میلیاردی تضمینی برای بازگشت پول اخذ نشده است که این موضوع خلاف قانون است.
به گزارش آرازآذربایجان ، سیدتقی کبیری عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص وثیقه های سنگینی که بانک ها برای اعطای وام های کوچک دریافت می کنند گفت:اصل موضوع وثیقه و یا ضمانت جزو لوازم بانک ها برای تضمین بازگشت وام است افزود: بانک ها گاها نسبت به تسهیلاتی که در عرصه تولید و بنگاه ها پرداخت می کند سخت گیری های شدیدی را لحاظ می کند.
وی ادامه داد: سخت گیری هایی که در عرصه تولیدی توسط بانک ها اعمال می شود باعث می_شود که واحدهای تولیدی از دریافت وام منصرف شوند ولی ما شاهد این هستیم که وام_های کلانی با مبالغ میلیاردی پرداخت شده که جزء معوقات بانکی بوده ولی در قبال این وا_م_های میلیاردی تضمینی برای بازگشت پول اخذ نشده است که این موضوع خلاف قانون است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه مواردی از این قبیل به مجلس گزارش داده شود یقینا مجلس به عنوان نهاد نظارتی به این موضوع ورود و رسیدگی خواهد کرد. نظارت ضعیف بانک مرکزی نیز از جمله مواردی است که سبب بروز این نوع تخلفات شده است. چنانچه بانک مرکزی نظارت سختگیرانه تری نسبت به اعطای وام های کلان داشته باشد ما دیگر شاهد چنین تخلفاتی نخواهیم بود.
کبیری اظهار کرد: مجلس با طرح بانکداری جمهوری اسلامی ، قدرت نظارت بانک مرکزی را بالا می برد. متاسفانه به دلیل عدم استقلال بانک مرکزی، این نهاد دولتی قدرت مستقل برای پیگیری، نظارت و برخورد را ندارد.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص طرح اصلاح بانکداری اسلامی باتوجه به اینکه در آینده مجلس به مباحث بودجه ای ورود خواهد کرد و از طرفی انتخابات مجلس را پیش رو داریم سخت است که به مجلس دهم برسد ولی سعی ما این است که تا به اتمام رسیدن مجلس دهم این موضوع را تعیین تکلیف کنیم.
همچنین کبیری گفت: نباید مساجد را از حالت سنتی خارج کرد اما باید روش‌هایی یافت که فعالیت‌های کانون‌ها مدرن و به روز باشد و در عین حال اقتضائات سنتی مسجد حفظ شود. طرح فهما در این زمینه موثر و خوب است. »سیدتقی کبیری« نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: طرح فهما، طرح بسیار خوبی است و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای موفقیت در این رویداد ملی باید از حالت الگوپذیری خارج شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، افزود: کانون‌های مساجد باید از افکار نسل جدید، با توجه به اینکه افکار دهه‌های مختلف با هم متفاوت و قابل احترام است، استفاده کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: نباید مساجد را از حالت سنتی خارج کرد اما باید روش‌هایی یافت که فعالیت‌های کانون‌ها مدرن و به روز باشد و در عین حال اقتضائات سنتی مسجد حفظ شود. در این راستا مباحث نرم افزاری باید مورد توجه قرار بگیرد.
کبیری با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نباید فقط موضوع عضوپذیری را مدنظر قرار دهند، خاطر نشان کرد: اخلاص و دوری از ریا از مشخصات مسجد است و ممکن است بسیاری از افراد به دلیل این موضوع یا موضوعات مختلف به مسئله عضویت توجه نکنند.
نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهارکرد: اصل نگاه اسلامی به مساجد بعنوان محلی برای برگزاری نماز است اما مساجد در صدر اسلام کانون مسایل اجتماعی، اقتصادی سیاسی و حتی نظامی بوده‌ است.
هدف و مبنای اولیه مسجد عبادت و راز و نیاز است اما فقط مختص اعمال خاص عبادی نیست.
وی افزود: مسجد ارتباط تنگاتنگی بین جامعه و مباحث فرهنگی داشته و در جای جای دنیا نفوذ دارد و شناخته شده است. مهم‌ترین حسن مساجد این است که هیچ چیز از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نمی تواند به این مکان رخنه کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 2