بانک‌ها با بنگاهداری سبب بدبختی مقروضان می شوند

بانک‌ها با بنگاهداری سبب بدبختی مقروضان می شوند

آرازآذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: لازم است بانک‌ها بنگاهداری را رها کرده و انصاف با مشتریان را در پرداخت و دریافت تسهیلات رویه خود کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: از جمله نمادهای بزرگ عالم اسلام و تشیع می‌توان به اربعین حسینی اشاره کرد به گونه‌ای که اجتماع عظیمی به اراده خداوند متعال و با حضور مسلمانان تشکیل می‌یابد.
وی با بیان این که موضوع اربعین در دنیا سال به سال فراگیرتر می‌شود خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر از مرقد مبارک امام حسین (ع) زیارت می‌کنند و رفته رفته بر این تعداد افزوده می‌شود که سبب نگرانی دشمنان دین مبین اسلام شده به گونه‌ای که نقشه‌های شیطانی خود را بیش از پیش افزایش داده‌اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسلمانان جهان به‌ویژه ایران اسلامی باید آگاهی و بصیرت خود را بیش از پیش افزایش دهند تا بتوان وظیفه خود را در قبال دین و امام حسین (ع) به جای آورد.
وی با اشاره به شایعات علیه اربعین حسینی در فضای مجازی تأکید کرد: دلیل طرح چنین موضوعاتی ترس از افزایش وحدت و همدلی مسلمانان در سراسر جهان است که می‌خواهند این موضوع خاتمه یابد.
قریشی با اشاره به روز بانکداری اسلامی در نیمه شهریور ماه بیان کرد: در سال ۱۳۶۲ قانون بانکداری اسلامی در مجلس تأیید شد و هدف از این موضوع دوری از ربا چراکه قرآن کریم نیز ربا را رد کرده است آنچنانکه قرآن ربا را به مثابه جنگ با خداوند و پیامبر اکرم (ص) نامیده است.
وی تصریح کرد: قوانینی که امروز در بانکداری اسلامی ما جریان دارد قریب به اتفاق درست است ولی برخی مواقع قوانینی توسط بانک و فرد نقض می‌شود که در نهایت سبب تبدیل وام به ربا می‌شود از این رو باید بیشتر از پیش دقت کرد.
امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: بانک بنگاه اقتصادی نیست چرا که نام بانکداری اسلامی بر روی آن نهاده شده است و در تمامی امورات مالی انصاف مورد توجه قرار گیرد به نوعی که بانک‌ها افراد مقروض را تحت فشار قرار ندهد تا اموال خود را مفت به فروش بگذارند و در نهایت نباید سبب بدبختی مقروضان شوند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی یادآور شد: مسئولان باید پاکدامن و زاهد باشند و دلبسته دنیا و دنیامدار نباشند چرا که چنین فردی نمی‌تواند مدیر مدبری باشد.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۴ ب.ظ

دیدگاه


− سه = 2