دبير شوراي عالي مناطق آزاد در استان:

بانکداری غیراسلامی بزرگترین مانع در برابرتولید و اشتغال است

بانکداری غیراسلامی بزرگترین مانع در برابرتولید و اشتغال است

گروه خبر:مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: شروع فعالیت نسل چهارم مناطق آزاد نیازمند حضور بانک های بین_المللی در منطقه، بانکداری اسلامی و حق انتخاب صندوق بیمه از سوی کارکنان است.
اکبر ترکان در نشست با کارآفرینان و تولیدکنندگان منطقه آزاد ماکو با اشاره به دغدغه_های مردم و مسئولین منطقه به گرایشات تولیدی افزود: بروکراسی یک اصل مهم برای پیشرفت منطقه و کشور است، پس نباید در این اصل به مشکل برخورد.
ترکان با تاکید بر این که، امورات و کارهای اداری بانک ها بر خلاف بانکداری اسلامی در حال اجرا است، افزود: بانکداری غیر اسلامی یک مانع بزرگ در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است. وی بر ضرورت حضور بانک های بین المللی در مناطق آزاد اشاره و تصریح کرد: با این حساب می توانیم ملاک هایی برای سنجش بانکداری ایرانی با سایر بانک ها و زمینه ورود به نسل چهارم مناطق آزاد را در کشور داشته باشیم. مشاور رئیس جمهور، در تشریح بخش های مختلف مناطق آزاد تصریح کرد: دولت دوازدهم، نسل چهارم مناطق آزاد مبنی بر مناطق مالی را در دستور کار خود دارد.
وی بر ضرورت توجه و حساسیت وزارت اقتصاد و دارایی بر امر تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: با انتقال مناطق آزاد زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی انتظار داریم تا این امر پررنگ تر به چشم بخورد. مشاور رئیس جمهور گفت: بیمه شده باید از صندوقی بیمه دریافت نماید که از آن صندوق راضی باشد. دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشورافزود: بیمه درمانی باید به اختیار کارکنان از محل صندوق بیمه خواسته وی انتقال یابد. اکبر ترکان با اشاره به فعالیت چند ساله منطقه آزاد ماکو افزود: منطقه آزاد ماکو در این مدت زمان کم توانسته در بخش های مختلف عمرانی و زیرساختی گام های بزرگی بردارد.
وی بر رسیدن خط انتقال راه آهن در آینده نه چندان دور به منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: طرح های حمل و نقل ریلی در برنامه های دولت است. مشاور رئیس جمهور بر گسترش تبادلات از مرز پلدشت اشاره و تصریح کرد: مرز پلدشت با وجود سرمایه گذاری زیاد در این پل مرزی رونق چندانی مشاهده نمی شود و نیازمند همکاری تولیدکنندگان در به رونق نشاندن این مرز است. به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایسنا ، در این جلسه مسائلی از جمله سرمایه در گردش، انتقال خطوط آب، برق و گاز به شهرکهای صنعتی و ضرورت حضور بانک های بین المللی برای تسهیل در تبادلات ارزی از سوی تولید کنندگان و کار آفرینان مطرح شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


5 + دو =