- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بازگشت بودجه توسط مدیران کل نشانه کم کاری است

Posted By admin On آبان ۲۳, ۱۴۰۱ @ ۸:۰۱ ق.ظ In اخبار ویژه,سیاسی,ماکو | No Comments

گروه خبر: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان_غربی گفت: بودجه‌های کشوری که به سختی به استان اختصاص می‌یابد علاوه بر اینکه به نحوی شایسته جذب نمی‌شود برگشت می‌خورد که این عمل به هیچ عنوان پسندیده نیست.
به گزارش آراز آذربایجان، محمد علی‌پور یکی از دلایل عودت بودجه توسط برخی مدیران کل را کم‌کاری آنان دانست و اظهار داشت: بعضا در گزارشات شنیده می‌شود بودجه‌های کشوری که به سختی به استان اختصاص می‌یابد علاوه بر اینکه به نحوی شایسته جذب نمی‌شود برگشت می‌خورد که این عمل به هیچ عنوان پسندیده نیست.
وی افزود: پس از تشکیل سازمان برنامه و بودجه کشور، دولت موظف شد برای دخل و خرج خود در یکسال، بودجه سالانه را به شکل لایحه تدوین کند. طبق قانون باید همه دخل و خرج دولت، براساس قانون و با مصوبه مجلس باشد، بنابراین دولت هر سال باید لایحه بودجه سال آینده را که عبارت از پیش بینی درآمد و هزینه کشور است، تهیه کرده و به مجلس ارائه می‌کند.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت با بیان اینکه، هنوز بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت به دستگاه‌های دولتی و ادارات ابلاغ نشده، تصریح کرد: ابلاغ دیر هنگام اعتبارات در بودجه کل کشور و به دنبال آن اعتبارات استانی، تا حدی باعث تأخیر در روند اجرایی شدن برخی مصوبات در استان شده است.وی بر وسواس مدیران کل در جذب بودجه اختصاص داده شده به استان تاکید و اظهار کرد: تمامی بودجه‌ اختصاص یافته به استان باید برای توسعه و پیشرفت آن مورد استفاده قرار گیرد.علی‌پور آشنایی با ظرفیت‌های بودجه‌ای را موثر در جذب بهتر بودجه دانست و گفت: عدم شناخت مدیران با ظرفیت‌های بودجه باعث شده که مدیران نتوانند بودجه استانی را به طور کامل جذب کنند.رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی، بر توزیع درست اعتبارات در کشور و استان با توجه به سختی بودجه‌های در نظر گرفته شده برای استان و یا شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود :مدیران ارشد استان همت کنند بودجه‌هایی که به سختی وارد استان می‌شود در جای خودش هزینه کنند و نگذارند این بودجه‌ها برگشت بخورد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d9%88%d8%af%d8%ac%d9%87-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d9%85%d8%af%d9%8a%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%84-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%85-%da%a9%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.