- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بازگشایی بازارچه های مرزی معیشت مردم را بهتر می کند

Posted By admin On آبان ۲۹, ۱۳۹۹ @ ۱۲:۱۲ ب.ظ In اخبار ویژه,سیاسی | No Comments

گروه خبر: نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: بازگشایی بازارچه های مرزی معیشت مردم را بهتر می کند.
کمال حسین پور با اشاره به ضعف و کمبود در زیرساخت‌های درمانی، آموزشی و عمرانی سردشت، گفت: با توجه به همه گیری کرونا ،بسیاری از مصدومان شیمیایی از خدمات پزشکی و دارویی رنج می برند. با بیان اینکه در شهرستان سردشت اقداماتی در زمینه زیرساختی این شهرستان صورت گرفته است، اظهار داشت: با این وجود اما هنوز هم ضعف های زیادی در زمینه بهداشت، آموزش و راه‌ها وجود دارد.
او افزود: اقدامات عمرانی سردشت روند بسیار کندی دارد که وضعیت کنونی شهرستان گویای این امر است. به لحاظ زیر ساخت‌های ورزشی، گاز و جاده‌ها، مدارس و مراکز درمانی سردشت جزو شهرستان آخر استان است که نشان از ضعف و عملکردهای مدیریتی دارد.
او به موقعیت صنعتی بودن شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: سردشت به لحاظ صنعتی بودن تعداد واحد‌هایش به تعداد انگشتان دست نمی رسد و در این حوزه نیز پیشرفتی متاسفانه نداشته‌ایم که مردم را به لحاظ شغلی و اقتصادی تامین کند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر تصریح کرد: تنها راهی که بتوان از طریق آن برای مردم این شهرستان درآمد‌زایی کرد گردشگری است که از این نظر سردشت ظرفیت‌های خوبی دارد. ۹۰ درصد جنگل و رودخانه‌های آذربایجان غربی در شهرستان سردشت واقع شده است. تاکنون چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری نشده است.
او ادامه داد: راه دیگری که بشود برای معیشت مردم سردشت اقدام کرد بحث بازارچه‌های مرزی است که بازارچه مرزی “کیله” فعال است اما بازارچه های مرزی “قاسم رش” و “اشکان” غیر فعالند که با بازگشایی این دو بازارچه مرزی شغل های بسیاری ایجاد خواهد شد و بر معیشت مرد تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
حسین پور ادامه داد: تاکنون مکاتبات زیادی برای بازگشایی بازارچه های مرزی این شهرستان با مسئولان کشوری داشته ایم و پیگیر این موضوع هستیم که به توانیم این بازارچه را دوباره راه اندازی کنیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%b4%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d9%85%d8%b1%d8%b2%d9%8a-%d9%85%d8%b9%d9%8a%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.