بازدید رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان از دفتر روزنامه آراز آذربایجان

بازدید رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان  از دفتر روزنامه آراز آذربایجان

گروه خبر: رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دفتر روزنامه آراز آذربایجان بازدید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، سرهنگ خسرو گل محمدی به منظور بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه آراز آذربایجان حاضر شد و در این دیدار ضمن آشنایی با نحوه کار خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ گفت.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به تعامل بیشتر با خبرگزاری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: ارتباط و تعامل سازنده پلیس و رسانه در راستای پیشگیری از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه موثر خواهد بود.
گل محمدی ادامه داد: اصحاب رسانه و مطبوعات در انعکاس اطلاعات و وقایع به مردم و پیشنهادهای جامعه به مسئولان و تنویر افکار عمومی نقش محوری دارند.
وی با بیان اینکه عرصه موجود عرصه عملیات روانی است و اصحاب رسانه اصلی‌ترین سلاح جنگ نرم در شرایط فعلی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش دشمن غلبه و هدایت افکار عمومی است و در این راستا با تمام سازوکارها وارد صحنه شده است.
گل محمدی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه رسانه در مقابله با سازوکارهایی که دشمن از طریق شبکه‌های مجازی، ماهواره‌ها و… به کار می‌گیرد ضروری است و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان بر عهده فعالان عرصه خبر است.
وی با بیان اینکه فعالان حوزه خبر در حال حاضر رزمندگان جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند، اضافه کرد: رسالت و نقشی که رسانه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان برعهده دارند بسیار خطیر است.
گل محمدی خاطرنشان کرد: از نظر جامعه‌شناسی و علوم پزشکی پیشگیری بهتر از درمان است و در حوزه‌های اجتماعی به هر میزان قبل از وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی انجام شود در پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه پیشگیری آسان‌ترین، مطمئن‌‌ترین و کم‌هزینه‌ترین اقدام بوده که هر شهروند می‌تواند در مقابل بروز حوادث انجام دهد، گفت: پیشگیری در ابعاد مختلف از جمله پیشگیری کیفری و غیرکیفری مدنظر است.گل محمدی ادامه داد: پیشگیری کیفری شامل مجموعه تدابیر و اقداماتی است که هدف از اعمال آن کاهش جرم و بزه و برخورد با مجرمان بوده تا بازدارندگی ایجاد شود که در این راستا در صورت وقوع جرم پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری غیر کیفری سعی می‌شود عوامل و ریشه‌های زمینه‌ساز بروز جرایم و بزهکاری از طریق توجه به مسئله کنترل اجتماعی و تاثیر بر افکار مجرمانه از بین برود.
گل محمدی با بیان اینکه پیشگیری غیر کیفری شامل پیشگیری اجتماعی و وضعی است، افزود: در صورتی که پیشگیری اجتماعی به درستی در جامعه حاکم شود ۸۰ درصد جرائم در جامعه کاهش خواهد یافت.رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: هر فرد در جامعه باید به قوانین و بایدها و نبایدها عمل کند و رسانه‌ها وظیفه دارند به عناوین مختلف حساسیت در راستای رعایت بایدها و نبایدها را به مردم انتقال دهند.وی با بیان اینکه رفتارهای مجرم‌پسندانه در جامعه زمینه‌ساز سهولت در وقوع جرائم را فراهم می‌کند، ادامه داد: خوشبختانه روز به روز شاهد کاهش رفتارهای مجرم‌پسندانه از طرف مردم بوده ولی همچنان باید اقدامات در راستای کاهش رفتارهای مجرم‌پسندانه در جامعه باشد.
گل محمدی باید اینکه اقدامات فرهنگی زمان‌بر بوده و نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد ولی ماندگاری آن بیشتر خواهد بود، اضافه کرد: درصورتی‌که رفتاری در جامعه به فرهنگ مردم مبدل شود تغییرناپذیر خواهد بود.
وی اعلام کرد: امسال تشدید مقابله با سرقت از مهم‌ترین اقدامات ابلاغی بوده که در این راستا قرارگاه مقابله با سرقت در استان راه‌اندازی شده است و هدف از راه‌اندازی این قرارگاه به کارگیری سازوکارهای موجود در جامعه در راستای مقابله با سرقت در جامعه است.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اجرای طرح پلیس افتخاری را از دیگر اقدامات مدنظر عنوان کرد و افزود: تلاش بر این است در هر محله یک نفر به عنوان پلیس افتخاری با نیروی انتظامی همکاری داشته باشد.
گل محمدی تصریح کرد: امسال با تلاش و زحمات اصحاب رسانه و مطبوعات در حوزه اطلاع‌رسانی و خبر و همکاری آحاد جامعه شاهد کاهش سرقت‌ها در حوزه استحفاظی بوده به طوری که مرداد ماه امسال سرقت‌های مهم از جمله سرقت از منزل، مغازه، بانک، اتومبیل، اماکن دولتی، احشام و… در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از هفت درصد کاهش برخوردار است.
وی با بیان اینکه مرداد ماه امسال سرقت‌های خرد از جمله سرقت داخل خودرو، کوله‌باغ‌ها، کارگاه‌های حاشیه شهر، کیف‌قاپی و… نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از ۱۳ درصد کاهش برخوردار است افزود: مرداد ماه امسال مجموع سرقت‌ها در آذربایجان غربی ۱۱ درصد کاهش داشته است.
گل محمدی با اشاره به آمار سرقت‌ها در پنج ماه نخست امسال، اعلام کرد: امسال سرقت‌های مهم ۱۱ درصد و سرقت‌های خرد هشت درصد کاهش داشته و مجموع سرقت‌ها نیز در استان در پنج‌ماهه نخست در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از ۹ درصد کاهش برخوردار است.
وی با بیان اینکه امسال سرقت منزل ۱۲ درصد، سرقت اماکن دولتی ۱۵ درصد و سرقت احشام ۳۴ درصد کاهش داشته و سرقت از بانک در استان به وقوع نپیوسته، تصریح کرد: پنج ماه نخست امسال سرقت اتومبیل، سرقت از مغازه و کیف‌قاپی از افزایش برخوردار بوده که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر در این حوزه‌ها است.
در ادامه مدیر مسئول روزنامه آراز آذربایجان گفت: نقد اصحاب رسانه و مطبوعات به قصد اصلاح امور در راستای پیشگیری است.
ابراهیم آقازاده نیز اظهار داشت: نقد اصحاب رسانه و مطبوعات به قصد اصلاح امور در راستای پیشگیری است. وی با بیان اینکه رسانه به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان مطرح است، ادامه داد: اصحاب رسانه و مطبوعات در راستای آگاهی‌بخشی به مردم نقش محوری ایفا می‌کنند و زیرساخت‌های مورد نظر برای پیشگیری نیز آگاهی‌بخشی به مردم است.
آقازاده با بیان اینکه آن‌طور که باید و شاید در حوزه مطبوعات سراسری، مطبوعات محلی و حوزه خبرگزاری‌ها حرکت قوی فرهنگی نشده، تصریح کرد: جای نقد قوی و سازنده در مطبوعات و خبرگزاری‌ها خالی است.
وی ادامه داد: بخشی از عوامل موثر در وضعیت امروزی نشریات مربوط به صاحبان نشریات و متولی امر در اداره ارشاد است و بخشی نیز مربوط به مسئولان بوده که راغب هستند فقط عملکرد انعکاس یابد و کاستی‌ها و مشکلات منعکس نشود.
آقازاده با تاکید بر اینکه نقد سوءمدیریت و مشکلات وظیفه رسانه‌ها است، خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری نشریات و رسانه‌ها آن‌طوری که باید عملکرد قوی نداشته که این موضوع موجب می‌شود که مسئولان خبرگزاری و رسانه را نادیده بگیرند.
وی با اشاره به عدم همکاری برخی از مدیران در انعکاس کاستی‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر نارسایی‌ها آن‌طور که باید و شاید پوشش داده نمی‌شود در حالی که انعکاس نارسایی‌ها و نقد سازنده در راستای پیشگیری ناهنجاری‌ها در جامعه موثر خواهد بود.
مدیر مسئول روزنامه آراز آذربایجان تصریح کرد: انتشار روزنامه آراز آذربایجان از مهر ماه سال ۹۰ در عرصه اطلاع‌رسانی استان به عنوان نخستین روزنامه آذربایجان غربی آغاز شد و هم اکنون نیز علی رغم عدم حمایت مسئولان انتشار این روزنامه همجنان ادامه دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


1 × = نُه