بازار محصولات کشاورزی آذربایجانغربی جولانگاه دلالان شده است

بازار محصولات کشاورزی آذربایجانغربی جولانگاه دلالان شده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت :کشاورزان و باغداران آذربایجانی با معضل قیمت فروش محصولات خود مواجه شده و دلالان در حال جولان در بازار هستند.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز مجلس طی نطقی، با گرامیداشت هفته دولت و یادبود شهیدان رجایی و باهنر گفت: لازم است دولتمردان کنونی پاکدستی شهید رجایی و شهید باهنر را الگو و سرلوحه اقدامات خود قرار دهند. وی افزود: غربی‌ها باید بدانند در صورت آغاز جنگ در لبنان و منطقه، رژیم صهیونیستی فقط شروع‌کننده است، اما پایان‌دهنده این جنگ محور مقاومت است. قاضی‌پور تصریح کرد: برای برخورد با مفاسد در مجلس نهم و دهم قوانین خوبی تصویب شده است. نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: سهل‌انگاری مسئولین دولتی در خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران را شاهد بودیم که جای تأسف است. قاضی‌پور افزود: کشاورزان و باغداران آذربایجانی با معضل قیمت فروش محصولات خود مواجه شده و دلالان در حال جولان در بازار هستند. وی افزود: قیمت گوجه هم‌اکنون به پایین‌ترین قیمت خود در ده سال گذشته رسیده است که باید دولت هر چه سریع‌تر در این باره ورود کند. قاضی‌پور خاطرنشان کرد: مطالبات معلمان باید هر چه سریع‌تر از سوی دولت و وزارت آموزش و پرورش تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید یعنی اول مهر پرداخت شود. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیکاری، عقب ماندگی و نارضایتی مردم را تبعات ناشی از تامین نشدن قیر رایگان برای ساخت روستاها دانستند. عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: یکی از اعتراضات مکرر مردم نامناسب بودن وضعیت جاده های روستایی است در حال حاضر وزارت نفت میلیون ها تن VB را در بیابان ها رها می کنند در حالی که می توان از آن برای ساخت جاده های روستایی استفاده کرد وزارت راه باید علت مقاومت خود در برابر تحویل VB برای تولید قیر را توضیح دهد.
وی مجلس اضافه کرد: اگر دولت، مجلس و وزارت راه و شهرسازی ظرف یکی دو ماه آینده برای تامین قیر موردنیاز راه های روستایی تدبیری نیاندیشند استان های شمالی، شمال غربی و جنوب غربی دچار مشکلات بسیاری می شوند.
براساس این گزارش نادر قاضی پور با بیان اینکه مجلس از سال ۹۳ تاکنون هرساله تامین قیر رایگان را تصویب می کند، تصریح کرد: دولت علیرغم تاکید مجلس بر تامین قیر رایگان هرساله در اجرای آن سنگ اندازی می کند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تامین قیر رایگان، مهاجرت معکوس و آبادی روستاها محقق می شود، افزود: برخی از روستاهای آذربایجان سربه فلک کشیده است و در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری قرار دارند که می_توان با قیر رایگان این روستاها را آباد کرد.
وی خاطرنشان کرد: دولت مخالف با اجرای تامین و توزیع قیر رایگان است به همین دلیل منابع لازم برای این امر را تخصیص نمی دهد./

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 6