نماينده مردم سلماس در مجلس:

بازارچه های مرزی نباید به سکوی پرش واردات تبدیل شود

بازارچه های مرزی نباید به سکوی پرش واردات تبدیل شود

گروه خبر: نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل بازارچه های مرزی به سکوی پرتاب کالا به داخل کشور ضربه به تولید ملی است. شهروز برزگر کلشانی خانه ملت با اشاره به وضعیت بازارچه¬های مرزی در سلماس گفت: دولت قول داده است که از پتانسیل مرزها برای صادرات استفاده کند که امیدواریم که هر چه زودتر در همه مرزها به خصوص شهرستان سلماس این امر محقق شود.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که نقش بازارچه های مرزی در اشتغال زایی و توسعه منطقه چیست تصریح کرد: بازارچه های مرزی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که بتوانیم مبادله پایاپای داشته باشیم به این معنا که کالای تولیدی خود را عرضه کنیم و کالایی که نداریم را وارد کشور کنیم.
وی تاکید کرد: اگر بازارچه های مرزی تبدیل به مکانی شود که تنها سکوی پرش کالا به داخل کشور باشد و نه برای صادرات به تولید ملی ضربه می زند.برزگر گلشانی تاکید کرد:به دنبال این هستیم که شهرستان سلماس دروازه ای برای صادرات یا ترانزیت کالا باشد و حتی الامکان پس از ورود کالا از عراق یا اقلیم کردستان از سمت پایانه یا بازارچه مرزی شهرستان سلماس به ترکیه و اروپا صادر شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بازگشایی بازارچه مرزی سلماس جزو امور اجرایی است و این دولت است که باید دستورات لازم در خصوص حل و فصل مشکل بازگشایی بازارچه مرزی سلماس را صادر کند که البته با پیگیری های انجام شده قول مساعد داده اند تا هفته دولت شاهد بازگشایی این بازارچه مرزی باشیم چراکه بازگشایی این بازارچه می تواند کمکی در راستای تحرک بازار و اقتصاد منطقه ایفا کند.
وی تصریح کرد: این بازارچه در قالب فروشگاه های آزاد همانند سایر شهرستان های مرزی در فاصله ۲۰ کیلومتری نوار مرزی احداث می شود.گفتنی است؛ ۸ بازارچه از ۵۱ بازارچه مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد و این استان به عنوان یکی از مهمترین مراکز صادراتی و وارداتی کشور مطرح است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 14