رئيس سازمان صنعت و معدن آذربايجان‌غربي:

بازارچه‌های مرزی خوی و پلدشت ساماندهی می شود

بازارچه‌های مرزی خوی و پلدشت ساماندهی می شود

گروه خبر:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بازارچه‌های پلدشت و خوی ساماندهی می شود.
جعفرصادق اسکندری در جلسه شورای مبادلات مرزی استان، با اشاره به لزوم بررسی نحوه فعالیت تعاونی‌های مرزنشینی اظهار کرد: اقدام به ساماندهی بازارچه‌های پلدشت و خوی شده و در صورت لزوم برای تخصیص سهمیه‌های ارزی برای هر کدام از بازارچه‌ها با مصوبه شورای مبادلات مرزنشینی اقدام می‌شود.
وی افزود: هم اکنون فعال‌سازی تعاونی‌های مرزنشینی و احصاء مسائل و مشکلات آنها انجام شده است.
اسکندری با تاکید بر اینکه تعاونی‌های مرزنشینی در کل استان باید گسترش یابد تصریح کرد: همچنین باید مباحث مربوط به تعاونی‌های غیرفعال بررسی و ضعف آنها احصاء و نسبت به افزایش و ارتقای سطح معیشتی مرزنشینان با پیگیری موضوعات تعاونی‌های مرزنشینی اقدام شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌های مرزنشینی در آذربایجان‌غربی افزود: در این رابطه نیز باید مسائل و موارد مرزی استان مثل مرز صنم‌بلاغی پلدشت و رازی خوی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مورد نحوه چگونگی بهره مندی فعالان این دو بازارچه به ویژه دارندگان کارت پیله وری مصوباتی انجام شد.
وی بیان کرد: در این زمینه مقرر شد در راستای ماده ۱۰ قانون شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، با حضور فرمانداران شهرستان های خوی و پلدشت نسبت به ساماندهی این بازارچه ها اقدام و در صورت لزوم برای تخصیص سهمیه های ارزی برای هر کدام از بازارچه ها با مصوبه شورای مبادلات مرزنشینی اقدام شود.
*کمک ۵۰ میلیارد ریالی واحدهای صنفی و صنعتی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از کمک ۵۰ میلیارد ریالی واحدهای صنفی و صنعتی آذربایجان_غربی به مناطق زلزله زده خبرداد. جعفرصادق اسکندری افزود: ارزش ریالی اقلام غیرنقدی واحدهای صنفی و صنعتی استان بیش از ۵۰ میلیارد ریال بوده و مبلغ یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال وجه نقد نیز برای کمک به زلزله زدگان جمع آوری شد. وی با اشاره به کمک‌ واحدهای صنفی و صنعتی آذربایجان‌غربی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: در این رابطه ۵۳ کامیون ۵۵۰ وانت نیسان، ۱۷ کامیونت حاوی نان، آرد مواد خوراکی، مواد شوینده و بهداشتی، البسه چادر، زیرانداز، فرش، پتو، شیرخشک، خرما و عسل به استان کرمانشاه صادر شد.
وی تصریح کرد: ارزش ریالی این اقلام بیش از ۵۰ میلیارد ریال بوده و مبلغ یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال وجه نقد نیز برای کمک به زلزله زدگان جمع آوری و علاوه بر آن تعداد ۳۰ دستگاه کانکس از سوی صنعت‌گران شهرستان بوکان به این مناطق ارسال شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: این کمک ها در ارومیه شامل تعداد ۲۵ کامیون از جمله پتو، چادر، انواع البسه، مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی و وسایل گرمایشی بوده و در مهاباد شامل تعداد ۸۷ دستگاه نیسان وانت، ۷ دستگاه کامیونت و یک دستگاه کامیون شامل انواع البسه، چادر و زیرانداز، مواد غذایی و بهداشتی، وسایل گرمایشی و مبلغ دو میلیون و سیصد و سی هزار تومان وجه نقد بوده است.
وی افزود: در شهرستان تکاب نیز این کمک_ها شامل ۶۰ هزار قرص نان و ۶۰ کارتن مواد شوینده و بهداشتی و در سردشت تعداد دو کامیون نان با ۱۰۰ هزار قرص،یک دستگاه کامیون مواد غذایی و تعداد دو دستگاه وانت نیسان شامل پتو، چادر و مواد غذایی و بهداشتی بوده است . اسکندری با اشاره به اینکه در سلماس مبلغ ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان وجه نقد و مقادیر متنابهی مواد خوراکی، مواد شوینده چادر و پتو جمع آوری شد اظهار کرد: علاوه بر آن ۱۹ هزار و ۵۰۰ قرص نان، ۲۸۰ تخته پتو، ۲٫۵ تن مواد خوراکی، فرش، وسایل گرمایشی، مواد شوینده و بهداشتی و انواع کفش و البسه از شهرستان شاهین دژ نیز ارسال شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن در شهرستان بوکان، وسایل گرمایشی، البسه، چادر و زیرانداز مواد خوراکی و بهداشتی به ارزش تقریبی ۸۵ میلیون تومان، در میاندوآب مواد خوراکی و بهداشتی، وسایل گرمایشی و پتو به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون تومان، در ماکو تعداد یک کامیون شامل انواع کالاهای بهداشتی و کالاهای اساسی و پتو به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان و در چالدران دو دستگاه نیسان وانت شامل مواد خوراکی، البسه، پتو و مبلغ چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد جمع آوری و ارسال شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به کمک های واحدهای صنفی و صنعتی شهرستان خوی نیز اشاره کرد و گفت: در این شهرستان تعداد ۱۵ دستگاه نیسان وانت شامل آب معدنی، مواد خوراکی، البسه، پتو فرش و موکت، مواد شوینده و بهداشتی و نان و مبلغ پنج میلیون تومان وجه نقد جمع آوری شد. وی بیان کرد: از سوی دیگر از چایپاره تعداد دو دستگاه نیسان وانت شامل مواد خوراکی و بهداشتی، پتو، البسه و مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد، در پلدشت ۴۸ تخته پتو ۲۰ دست انواع البسه و ۱۲۵ هزار تومان وجه نقد و در اشنویه تعداد چهار دستگاه وانت نیسان شامل مواد غذایی، البسه، پتو، مواد شوینده و کالاهای بهداشتی و سه میلیون تومان وجه نقد ارسال شد. اسکندری با اشاره به کمک های واحدهای صنفی شهرستان پیرانشهر، نقده و شوط افزود: در این رابطه کمک های غیر نقدی شامل مواد غذایی، البسه، پتو، مواد شوینده به ارزش ۱٫۷ میلیارد تومان و ۲۰ میلیون وجه نقد و در شهرستان نقده دو نیسان شامل البسه، وسایل گرمایشی و بهداشتی و ۱۰۰ هزار قرص نان و در شوط ۲۱ هزار قرص نان کمک شد.
وی با بیان کمک های ارسالی از طریق واحدهای صنعتی به مناطق زلزله زده کرمانشاه افزود: در این زمینه نیز شرکت سما پروژه سنگبری کارگر، فخاران، افرا بتن میاندوآب قطعات بتنی علیپور، مارال صنعت،‌اروم تریلر و آذر باتری اقدام به ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی کرده اما حاضر به ارائه لیست کالا نبودند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین شرکت_های اروم سیلوانا، تاتائو، پگاه و پاکدیس چندین دستگاه کامیون و تریلی جهت ارسال هدایا و کمک های جمع آوری شده در اختیار هلال احمر قرار داده اند .
وی بیان کرد: شرکت ایران پاش نیز یک دستگاه تریلر حاوی ۹۵ مخزن پلی اتیلن و ۱۰۰ تخته پتو،کارخانه سیمان خوی مبلغ ۶ میلیون تومان وجه نقد و ۲۰۰ تخته پتو، کارخانه سیمان ارومیه مبلغ ۲۲ میلیون تومان وجه نقد و کارخانه سیمان سفید ارومیه و سیمان کاوان بوکان مبلغ ۱۰ میلیون تومان وجه نقد و ۵ کامیون شامل مواد غذایی، بهداشتی و دیگر مایحتاج ضروری را ارسال کردند. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، اسکندری اظهار کرد: علاوه بر آن کارخانه_های آرد استان مبلغ ۱۶ میلیون تومان وجه نقد، ۲۲تن آرد،‌۵۰ تخته پتو، ۲۵ هزار قرص نان و مقادیر متنابهی شامل مواد غذایی، بهداشتی و البسه جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال کردند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 20