رئيس جمهوردراستان:

بارها به استاندار تاکید کرده‌ام زمینه گردشگری در آذربایجان غربی را فراهم کنند

بارها به استاندار تاکید کرده‌ام زمینه گردشگری در  آذربایجان غربی  را فراهم کنند

گروه خبر:رئیس جمهور گفت: بارها به استاندارآذربایجان غربی و مسؤولان تاکید کرده‌ام که زمینه لازم برای صنعت گردشگری را در این استان فراهم کنند.
به گزارش آرازآذربایجان حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه مردم باید بدانند گردشگری بیشترین اشتغال برای مردم به وجود خواهد آورد، ادامه داد: بارها به استاندار آذربایجان غربی و مسؤولان تاکید کرده‌ام که زمینه لازم برای صنعت گردشگری را در این استان فراهم کنند.
روحانی در آیین افتتاح پتروشیمی مهاباد، با اشاره به افتتاح پتروشیمی مهاباد، اظهار داشت: افتتاح چنین طرح صنعتی بزرگی در غرب کشور بی‌نظیر است.
وی تصریح کرد: انجام این کار بزرگ در غرب کشور برای این است تا آنهایی که می‌گفتند دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد در مناطق کردنشین همواره کشاورزی باشد و هیچ‌گاه صنعت وارد منطقه نشود با چشم باز بینند که تا کنون دروغ گفته‌اند.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رشد، تکامل و صنعتی کردن مناطق غرب کشور و مناطق کردنشین تمام تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت.
رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح پتروشیمی در مهاباد نخستین قدم برای توسعه این منطقه است، ادامه داد: آنچه در این منطقه اشتغال ایجاد خواهد کرد صنایع پایین دستی است که در این زمینه ایجاد می‌شود.
این مسؤول اذعان داشت: دولت باید همه توان خود را آماده کند و بارها در سخنرانی‌ها تاکید کرده‌ام اگر در منطقه‌ای پروژه عظیم صنعتی ایجاد می‌شود در شرایط مساوی باید از مردم بومی منطقه استفاده شود.رئیس جمهور اعلام کرد: در عین حال نیز در زمان ساخت و تجهیز یک صنعت پیچیده به طور طبیعی متخصصان باید از سراسر کشور جمع شوند تا کار آغاز شود.
روحانی اظهار داشت: اگر عده‌ای متخصص و کارآمد امروز مهمان این شهر باشند به نفع رونق آینده این شهر تمام خواهد شد و باعث رفت و آمد سایر مناطق کشور به این منطقه خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای دولت و همه مردم باید همه افراد و ابنای این سرزمین یکی باشد و در این میان دولت همه را با چشم واحد می‌بیند.
این مسؤول اظهار داشت: امنیت بالایی در سراسر آذربایجان غربی و در مهاباد شاهد آن هستیم و بر این اساس باید مهاباد نه تنها تبدیل به یک مرکز گردشگری بلکه باید به مرکز گردشگری برای کل مردم ایران و جهان تبدیل شود.وی گفت: امروز ما به همه مردم منطقه اعلام می‌کنیم اگر این منطقه امنیت و توسعه می‌خواهد و اگر به دنبال آرامش منطقه هستیم راهی جز مسیر اعتدال و میانه‌روی وجود ندارد شما بدانید افراطی‌گری، خشونت، افراطی‌گری مذهبی، افراطی‌گری قومی و سیاسی در منطقه وجود داشته باشد جز ویرانی چیزی نصیبمان نخواهد شد.
این مسؤول با اشاره به وضعیت کشورهای عراق، سوریه، لیبی، یمن و افغانستان، اضافه کرد: در سایه وحدت، برادری، اعتدال و دوری از افراط و خشونت می‌توانیم نه تنها امنیت را برای خودمان و فرزندانمان به ارمغان بیاوریم، می‌توانیم توسعه را برای سرزمینمان بیاوریم.
رئیس جمهور اعلام کرد: با صراحت به نیروهای مسلح، مسؤولان نیروی امنیتی اعلام میکنم که امنیت واقعی در سایه محبت ایجاد می‌شود و زمانی شاهد امنیت واقعی خواهیم بود که دوستی و توسعه در کشور حاکم باشد.
روحانی با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ها و فرهنگ توسعه یافتگی در کشور نبودند هم اکنون امنیت نیز وجود نداشت، خاطرنشان کرد: اگر بیکاری در جامعه وجود داشته باشد بدون شک امنیت نیز در آن جامعه حاکم نخواهد بود.
وی گفت: باید به فکر توسعه مناطق غربی، صنعتی شدن و توسعه کشاورزی، صادرات غیرنفتی در مهاباد باشیم.
این مسؤول اظهار داشت: در سایه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانیم امنیت واقعی و ثبات پایدار فراهم کنیم و به شکر خدا در ایران اسلامی و آذربایجان غربی باید این موارد را مد نظر قرار دهیم.
روحانی با محکوم کردن تبصض قومیتی، اعلام کرد: تبعیض قومیتی را شدیدا نمی‌پسندم و به استاندار آذربایجان غربی، فرمانداران، مسؤولان و مدیران کل نیز توصیه می‌کنم در استخدام و جذب نیرو باید علم، تعهد و شایستگی را مد نظر قرار دهند نه قومیت افراد را و نباید مسئله قومیت کوچکترین اثری در این زمینه داشته باشد.
وی با تاکید بر احترام به تنوع قومیتی و زبان مادری، اظهار داشت: احترام به تنوع قومیتی و زبان مادری اقوام مختلف در ایران مد نظر قرار دارد که در این میان زبان کردی نیز مورد توجه قرار دارد.این مسؤول تصریح کرد: دستور تاسیس مرکزی در خصوص زبان مادری در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل صادر کرده‌ام.
روحانی ادامه داد: به اصل ۱۵ قانون اساسی معتقدیم و با وزارت آموزش و پرورش نیز در این خصوص در حال مذاکره هستیم تا شاهد تدوین اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی باشیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 3