- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بارش‌ها در آذربایجان‌غربی به ۲۸۰ میلی‌متر هم نرسیده است

Posted By admin On خرداد ۱۷, ۱۴۰۰ @ ۱۱:۳۵ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان- درحالی‌که طی برخی سال‌های اخیر، شاهد بارش ۴۰۰ میلی‌متری در استان طی سال آبی تا اواسط خرداد بوده‌ایم، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: میزان بارش نزولات آسمانی در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۳۹۹) تاکنون ۲۷۹.۸ میلی متر بوده است.
مسعود طالبیان افزود: متوسط بلندمدت بارش طی این مدت از سال در آذربایجان غربی، ۳۳۱ میلی متر و میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۷۵ میلی متر بوده که امسال کاهش قابل توجهی را شاهد بوده ایم.
وی اضافه کرد: میزان کاهش بارندگی ها در آذربایجان غربی، تا اواسط خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و متوسط درازمدت به ترتیب ۲۵ و ۱۶ درصد بوده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه‌های زاب و ارس در استان خبر داد و بیان کرد: به طور متوسط در هرکدام از این حوضه‌ها به ترتیب ۲۷۸، ۵۹۷ و ۱۹۶ میلی‌متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که در هر سه حوضه بارش ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.
طالبیان اظهار کرد: این کاهش در حوضه زاب ۳۰ درصد، حوضه دریاچه ارومیه ۲۴ درصد و حوضه ارس ۲۵ درصد است.
وی با اشاره به کاهش شدید بارش های خرداد ماه در استان نسبت به سال گذشته ادامه داد: این کاهش در کل استان ۷۸ درصد، در حوضه دریاچه ارومیه ۵۸ درصد و در حوضه ارس ۹۲ درصد است.
وی بیان کرد: البته در حوزه زاب شاهد افزایش ۸۸ درصدی بارش های خردادماه در آذربایجان غربی هستیم که البته رقم آن بسیار ناچیز است.
سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در حالی که طی مدت مشابه خرداد سال گذشته ۸.۵ میلی متر بارش در استان داشتیم، این رقم در خرداد امسال به ۱.۹ میلی متر رسیده است.
طالبیان گفت: میزان بارش خردادماهی در سه حوضه آبی استان شامل زاب، دریاچه ارومیه و ارس نیز به ترتیب ۴، ۲ و یک میلی متر بوده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%87-%db%b2%db%b8%db%b0-%d9%85%db%8c%d9%84/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.