مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:

بارشها از مهمترین دلایل اثر بخشی افزایش تراز دریاچه ارومیه است

بارشها از مهمترین دلایل اثر بخشی افزایش تراز دریاچه ارومیه است

آرازآذربایجان- مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: بارشها از مهمترین دلایل اثر بخشی افزایش تراز دریاچه ارومیه است.
فرهاد سرخوش با بیان اینکه اثر بخشی بارشها در افزایش حجم و مساحت دریاچه ارومیه غیر قابل انکار است افزود:حوضه آبریز دریاچه ارومیه حوضه ای بسته و از محدوده خود تغذیه می شود که رهاسازی آب و هدایت رواناب ها عامل اصلی افزایش تراز دریاچه است چرا که تاکنون هیچ پروژه آبرسانی به دریاچه ارومیه افتتاح نشده و تامین آب از این دو طریق انجام میشود.
وی با بیان اینکه بارشها سبب تغذیه آب خوانها و آب های سطحی می شود ادامه داد: در سال آبی گذشته حجم آب دریاچه کمتر از ۱ میلیارد بوده که با افزایش بارشها و هدایت رواناب و رهاسازی ها امروزه حجم دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
سرخوش با اشاره به رهاسازی سدهای استان در دو مرحله در سالجاری به سمت دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد:طی دو مرحله رهاسازی از سدهای استان ۳۴۵ میلیون مترمکعب آب به سمت پیکره رهاسازی شده که رهاسازی سد مهاباد و ساروق تکاب در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰٫۷۹ است گفت: تراز دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ سانتی متر افزایش داشته است.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۳۳۴ کیلومتر مربع است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱۷ کیلومتر مربع افزایش داشته است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷ ب.ظ

دیدگاه


× نُه = 63