ایده‌های نخبگان در ارتباط با سرمایه‌گذاران از رکود خارج می‌شود

ایده‌های نخبگان در ارتباط با سرمایه‌گذاران از رکود خارج می‌شود

آراز آذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ایجاد ارتباط بین نخبگان و سرمایه‌گذاران گفت: این ارتباط دوسویه از رکود طرح های نخبگان جلوگیری می کند و باید زمینه برای این کار فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار جمعی از اعضای بنیاد نخبگان آذربایجان غربی افزود: با ایجاد ارتباط بین نخبگان و سرمایه‌گذاران یا معرفی ایده‌های نخبگان به سرمایه‌گذاران می‌توان طرح‌های موثر برای بهبود وضعیت جامعه به تولید انبوه رساند.
وی اضافه کرد: متاسفانه نخبگان و اساتید ایده‌ها و طرح‌هایی را کار می‌کنند و به نتایج مطلوب می‌رسند اما در تبدیل طرح‌ها و ایده‌ها به سرمایه دچار مشکل می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: بنیاد نخبگان باید علاوه بر حمایت از نخبگان در حین انجام ایده‌ها، از آن‌ها در تبدیل ایده‌ها به سرمایه نیز حمایت کند چرا که تبدیل ایده‌ها به سرمایه سبب افزایش انگیزه کار در نخبگان خواهد شد.
وی با ابراز خرسندی از استفاده از ظرفیت نخبگان و فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان بیان کرد: نیروی‌انسانی ارزشمندترین سرمایه هر کشوری است و نبود نیروی‌انسانی هوشمند، مدیر و مدبر سبب عدم توانایی استفاده از منابع موجود در کشور می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: متاسفانه قبل از انقلاب به مساله تربیت نیروی‌انسانی اهمیت چندانی قائل نشده بودند اما بعد از پیروزی انقلاب با وجود کندی و بی‌نظمی در این کار روند تربیت نیروی‌انسانی در کشور کلید خورده است.
وی افزود: اگر روند تربیت نیروی‌انسانی با سرعت بیشتری ادامه یابد، در آینده‌ای نزدیک کشور به رتبه‌های علمی بالاتری دست یافته و خیلی از مشکلات کشور به دست جوانان با استعداد حل خواهد شد.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: کار شناسایی و حمایت از نخبگان کار بسیار بزرگ و با اهمیتی است که توسط بنیاد نخبگان انجام می‌شود.
ارتباط بین دانشگاه و صنعت همواره یکی از مشکلات اساسی پیشرفت کشور به شمار می رفته که این نقیصه هنوز برطرف نشده است.
سالانه هزاران پایان نامه علمی در کشور تولید می شود که درصد بسیار پایینی به سمت اجرایی شدن حرکت کرده و سهم بسیار زیادی از آنها، در کتابخانه های دانشگاهی خاک می خورد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


1 − یک =