ایجاد پروژه های کوچک روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته ضروری است

ایجاد پروژه های کوچک روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته ضروری است

آرازآذربایجان-استاندار آذربایجان غربی گفت: اولویت نخست برنامه های دولت در این استان توجه به بخش کشاورزی است زیرا این امر موتوری محرک برای بهبود شاخص های توسعه ای استان به شمار می رود.
محمدمهدی شهریاری در دیدار با رییس سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان است که با کمترین هزینه و سرمایه گذاری می توان تعداد بیشتری اشتغال پایدار در این بخش ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد پروژه های کوچک روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته با به کارگیری تمام ظرفیت های استان لازم و ضروری است اظهار کرد: بکارگیری تکنولوژی های جدید، یافته های علمی، آماده سازی زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاری از مهمترین عوامل پیشرفت در بخش کشاورزی محسوب می شود.
رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: کشاورزی قراردادی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از عواملی است که توجه به آنها می تواند در تشویق کشاورزان به تولید با بهره وری بالا کمک کند.
وی با بیان اینکه با توجه به منابع محدود تلاش این بخش بر روی نقاط هسته ای و کلیدی متمرکز خواهد شد، اضافه کرد: در مدیریت جدید برنامه‌ریزی‌ها بیشتر بر روی پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولویت اول سازمان جهاد کشاورزی استان متمرکز می شود تا وضعیت معیشت کشاورزان با استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی بهبود یابد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 2