دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلام در اروميه:

اگر تمام مسلمانان جهان تابع ولایت الهی باشند اختلاف ممکن نیست

اگر تمام مسلمانان جهان تابع ولایت الهی باشند اختلاف ممکن نیست

گروه خبر:دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلام گفت: اگر تمام مسلمانان جهان تابع ولایت الهی باشند اختلاف ممکن نیست، زیرا که خداوند وحدت را اساس ملت‌های مسلمان بنا کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان، آیت‌الله محسن اراکی در در همایش علمای شیعه و سنی با عنوان نقش علمای اسلام در شکل‌گیری امت واحده که در سالن تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه ترتیب یافت، اظهار داشت: ولایت نور، ولایت مومنان پاک و با تقوا بوده که این نوع ولایت، ولایتی الهی است.
وی با بیان اینکه ولایت کفر ولایت اهل شیطان و نفاق است افزود: این نوع ولایت مخصوص کسانی است که راه ظلمات و تاریکی را در پیش گرفته‌اند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: انسان اعمال خود را بر اساس دستوراتی انجام می‌دهد، به این معنا که انسان یا بر اساس دستورات الهی و یا بر اساس هوی و هوس اعمال خود را انجام می‌دهد.اراکی با بیان اینکه عمل به دستورات الهی، ولایت الهی را به همراه داشته گفت: انسان در عمل به دستورات اگر از هوی و هوس نفسانی پیروی کند از ولایت شیطان تبعیت کرده است.وی با بیان اینکه این جهان دارای ساختاری است، افزود: وجود ساختار باعث ایجاد حاکمیت در جهان شده که این امر باعث پیوند میان جهان آفرینش با خدا می‌شود که ولایت نام دارد.اراکی افزود: جهان بشر بدون حاکمیت معنایی نداشته، زیرا که هر انسانی از یک نقطه‌ای دستور می‌گیرد که این منبع دستور دهنده یا خدا بوده که ولایت الهی است و یا طاغوت است که ولایت شیطانی است.دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر تمام مسلمانان جهان تابع ولایت الهی باشند اختلاف ممکن نیست زیرا که خداوند وحدت را اساس ملت‌های مسلمان بنا کرده است.وی اذعان داشت: ایران تنها کشوری بوده که قانون اساسی آن بر اساس قرآن بوده و این نوع قانون در هیچ جایی از دنیا وجود ندارد که تمام قوانین آن بر اساس آموزه‌های قرآن باشد.
* دشمنان براندازی حکومت اسلامی را با تفرقه میان قومیت‌ها ممکن می‌دانند
استاندار آذربایجان غربی گفت: دشمنان با ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب قصد براندازی حکومت اسلامی را دارند، زیرا که تنها راه نفوذ به دین اسلام را در دامن زدن به اختلافات بین قومیت‌ها می‌دانند. قربانعلی سعادت در این همایش اظهار داشت: آذربایجان غربی با تنوع ادیانی با صلح و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند.
وی افزود: اختلافات و مشترکات میان مذاهب شیعه و سنی بسیار بوده اما پس از سال‌ها مشخص شده که ملت‌های مسلمان شیعه و سنی در پیشرفت کشور نقش موثری دارند.استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: اتحاد ملت‌های مسلمان راز پیروزی در برابر نقشه‌های شوم دشمنان بوده و این امر جز با دوری کردن از اختلافات به دست نمی‌آید.سعادت گفت: دشمنان با ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب قصد براندازی حکومت اسلامی را دارند، زیرا که تنها راه نفوذ به دین اسلام را در دامن زدن به قومیت‌ها می‌دانند.وی تقریب مذاهب را یکی از اهداف متعالی نظام معرفی کرد و افزود: باید برای تحکیم و تحقق اهداف تقریب مذاهب شیعه و سنی برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد.
استاندار آذربایجان غربی اذعان داشت: دشمنان اسلام در صدد پراکندگی این وحدت هستند و از مسئولان می‌خواهیم در این امر هوشیار باشند.
سعادت متذکر شد: در آذربایجان غربی تمام ادیان و مذاهب با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و نباید اختلافات جزئی باعث فروپاشی وحدت بین شیعه و سنی شود چرا که وحدت شیعه و سنی برای تکمیل دین است.
این مسئول متذکر شد: مشکلات اقتصادی یکی از عواملی است که موجب بروز اختلاف در جامعه شده که دولت برای حل این معضل راهکارهای جدیدی باید بیندیشد.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = دو