این اخلاق نامزدت نشانه خوبی نیست

این اخلاق نامزدت نشانه خوبی نیست

گروه خاتنواده وسلامت:ازدواج یکی از تصمیمات مهم در زندگی هر فردی است، بنابراین باید در انتخاب فرد مناسب برای ازدواج بسیار دقت به خرج دهید و ویژگی های اخلاقی را به خوبی بشناسید.
رفتار و اخلاق فردی که مناسب ازدواج نیست
ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات در زندگی است، انتخاب فرد مناسب برای ازدواج سبب افزایش رضایت از زندگی مشترک و انتخاب نادرست و اشتباه فرد را دچار مشکل کرده و او نمی تواند به این زندگی ادامه دهد و طلاق را راه چاره می داند و این مورد خود دارای آسیب های بسیار زیادی روانی، اقتصادی، اجتماعی و …. می باشد، بنابراین قبل از ازدواج به شکل رسمی و شرعی دختر و پسر باید با اطلاع خانواده ها برای شناخت بیشتر یکدیگر ارتباط خود را با هم گسترش دهند.
در دوران نامزدی طرفین باید به رفتارهای یکدیگر توجه کنند زیرا برخی از رفتارها می توانند زندگی عاطفی و ازدواج را با خطرات و گرفتاری هایی مواجه کنند.
از حقیقت خودش فرار می کند
فرد سمی یا فرد نامناسب در رابطه خیلی دوست ندارد از حقایق شخصی خودش چیزی بگوید. معمولاً در مورد افکار و دیدگاهش صحبت نمی کند و خودخواه است و فقط نقطه نظر خودش را قبول دارد و به نظرات دیگران احترام نمی گذارد.
از دیگران سوء استفاده می کند
دیگران را مجبور می کند که او را به خواسته هایش برساند. او از سوء استفاده کردن از دیگران و چیزهای مختلف هرگز نمی ترسد و این کار را به راحتی انجام می دهد و پایش را فراتر از حد مجاز می گذارد تا به چیزی که می خواهد برسد.
به راحتی دروغ می گوید
ممکن است در مورد هر چیز دروغ بگوید تا مزایایی به دست بیاورد. معمولاً این فرد هنگامی که دچار مشکل می شود به راحتی دروغ می گوید تا کارش را راه بیاندازد. او به عقاید دیگران احترام نمی گذارد و دروغگویی را نشانه بی احترامی نمی داند.
عذرخواهی نمی کند
او خودش را انسان عالی می داند و در نتیجه هرگز به خاطر اشتباهاتش نیاز به عذرخواهی نمی بیند. او فکر می کند که همیشه کار درست را انجام می دهد؛ حتی برای عذرخواهی و بخشش هرگز تلاش ندارد، زیرا فکر می کند همه کار ها را درست انجام می دهد. در واقع یک نوع غرور بیجا دارد.
انگیزه و حقیقت را پنهان می کند
این فرد نه تنها به راحتی دروغ می گوید، بلکه در پیدا کردن حقیقت بسیار استاد است و اگر برایش راحت تر باشد انگیزه و حقیقت را پنهان می کند و هر زمان که بخواهد حقیقت را می گوید و انگیزه خود را از گفتن حرف ها و کارها عنوان می کند.
تنها به وقت خودش اهمیت می دهد
چنین فردی معمولاً به فکر وقت و زمان دیگران نیست و خود خواهانه در مورد این قضیه فکر می کند. او دوست دارد دیگران خودشان را با زمان بندی او وفق دهند و در نتیجه به وقت و زمان دیگران احترام نمی گذارد.
همیشه به توجه اطرافیانش نیاز دارد
این فرد محتاج است و به طور مداوم به دنبال گرفتن ارزش از سمت دیگران است و در غیر این صورت احساس ناامیدی می کند و دوست دارد که مدام از دیگران توجه بگیرد.
مسئولیت نمی پذیرد
او هر حرفی می زند و هر کاری را انجام می دهد، بدون این که به عواقب آن فکر کند و در نتیجه مسئولیت کارها و حرف های خود را نمی پذیرد و بدون فکر عمل می کند. اگر هم اشتباه کند، خیلی راحت از کنار آن عبور می کند و ارزشی برای دیگران قائل نیست.
خود واقعی اش نیست
این فرد از خود واقعی اش فاصله می گیرد و معمولاً فیلم بازی می کند و چیزی که نیست را نشان می دهد. همین باعث می شود که دیگران قربانی چیزی از آن ها شوند که اشتباه تصور می کردند.
برای جلب اعتماد دیگران تلاش نمی کند
هنگامی که صحبت از اعتماد می شود او توقع دارد که بدون هیچ تلاشی اعتماد دیگران را جلب کند. در نتیجه برای جلب اعتماد دیگران هیچ کاری انجام نمی دهد.
تنها خود را مستحق مهربانی دیگران می داند
این فرد با وجود این که خودش در بسیاری از لحاظ روانی سالم نیست اما توقع دارد همه انسان ها با او در هر شرایطی مهربان باشند و هیچ انتقادی از او نداشته باشند و در نتیجه با آن ها به مشکل بر می خورد.
در مورد کارهای بد خود احساس گناه نمی کند
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از نمناک،این فرد خیلی راحت می تواند از احساسات دیگران سوء استفاده کند و همه چیز را به نفع خودش به اتمام برساند؛ اما از این بابت هرگز احساس گناه نمی کند و عذاب وجدان ندارد و در نتیجه ممکن است این رفتار سمی را دوباره تکرار کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۳:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


نُه − 8 =