معاون رئيس جمهور در اروميه:

ایران ظرفیت‌های گردشگری و بین‌المللی خود را در جاده ابریشم فعال می‌کند

ایران ظرفیت‌های گردشگری و بین‌المللی خود را در  جاده ابریشم فعال می‌کند

گروه خبر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران در صدد است در دوره کنونی تمام ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی اجتماعی و بین‌المللی خود را در مسیر جاده ابریشم فعال کند.
مسعود سلطانی‌فر در ششمین نشست برنامه بین‌المللی راه ابریشم در ارومیه با تقدیر از حضور میهمانان و کارشناسانی از ۳۳ کشور جهان به خاطر حضور در این نشست اظهار داشت: ایران وارث سرزمین پارس باستان و مرکز ثقل فرهنگی جهانی است که در مرکز جاده ابریشم واقع شده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اینک نیز کشور باثبات منطقه و حلقه اتصال کشورهای شرق و غرب در منطقه است و این جایگاه پیوسته در طول تاریخ استمرار داشته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جاده ابریشم از گذشته‌های دور مسیری مهم برای مبادله کالا میان کشورهای مختلف و تمدن‌های گوناگون جهان بوده و در این میان ایران نیز جایگاه برجسته‌ای در افزایش همکاری‌ها و تعاملات کشورهای منطقه داشته است.
وی اظهار داشت: امروزه نزدیکی و دوستی میان ملت‌ها و دولت‌ها با بسترسازی برای همکاری‌های بین‌المللی ممکن می‌شود و در این میان احیا مسیر جاده ابریشم می‌تواند بسیار ثمربخش باشد.
سلطانی‌فر گفت: اکنون در دهه دوم قرن ۲۱ باید مناقشات خاتمه یافته و منافع مشترک ملت‌ها تعیین کننده تعاملات و روابط دولت‌ها باشد و کشورهای قلمرو جاده ابریشم می‌توانند با تکیه بر مشترکات فراوان خود نقش تعیین کننده در جهان جدید داشته باشند.رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران با مشارکت در برنامه راه ابریشم بر آن است تا روحیه جدید اتحاد، اعتماد، منافع مشترک آموزش فراگیر و همکاری‌های همه جانبه را در قالب این برنامه بین‌المللی افزایش و ارتقا دهد.
وی تصریح کرد: حمایت از ظرفیت‌های کشورهای عضو جاده ابریشم با همکاری این کشورها با همدیگر امکان می‌یابد و در این راستا هر یک از کشورها باید با درک نیازهای دیگری در پی افزایش بهره‌مندی از ظرفیت‌های جاده ابریشم باشد تا به موجب آن شهروندان کشورها از آثار احیا جاده ابریشم در عرصه‌های مختلف بهره مند شوند.
سلطانی‌فر گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در صدد است در دوره کنونی تمام ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی خود را در مسیر جاده ابریشم فعال کند تا ضمن کمک به روند احیا جاده ابریشم نقش همیشگی خود در ایجاد همبستگی بین ملت‌های منطقه را حفظ و ارتقا بخشد.
وی تصریح کرد: رشد و توسعه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی ملت‌های منطقه با شتاب در احیا جاده ابریشم فزونی یافته و اتحاد بین کشورها را تعمیق می‌بخشد.بر اساس این گزارش ششمین نشست برنامه بین‌المللی راه ابریشم امروز با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در ارومیه ادامه یافته و شرکت‌کنندگان فردا و پس فردا از اماکن و مراکز تاریخی تفریحی و گردشگری شهرهای ارومیه و خوی بازدید می‌کنند.
*احیا جاده ابریشم روابط فرهنگی کشورهای منطقه را تحکیم می‌بخشد
استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی حلقه اتصال آسیا به اروپا در مسیر جاده ابریشم است و احیا این جاده جایگاه این منطقه در عرصه بین‌الملل را نیز اثبات می‌کند. قربانعلی سعادت نیزدراین نشست اظهار داشت: آذربایجان غربی در کریدور شرق به غرب جاده ابریشم قرار دارد و تاریخ ۱۰ هزار ساله این منطقه پیوسته متأثر از رویدادهای مربوط به جاده ابریشم بوده است.
وی افزود: شیوه زندگی مردم و اقتصاد و فرهنگ آنان در مسیر جاده ابریشم ضمن آنکه از تبادلات اقتصادی جاده ابریشم متأثر بوده سبب شکل‌گیری تمدن‌ها در طول تاریخ نیز بوده است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: حضور پیروان اقوام و ادیان مختلف در این منطقه آذربایجان_غربی را به مهد فرهنگی خاورمیانه تبدیل کرده است.وی افزود: احیا جاده ابریشم در آذربایجان_غربی و ایران اسلامی مشترکات فرهنگی و دینی کشورهای این منطقه را برجسته‌تر خواهد کرد و در این میان نقش و سهم قابل توجهی از این اشتراکات به آذربایجان غربی تعلق دارد.سعادت گفت: آذربایجان غربی می‌تواند نقش اصلی خود که اتصال شرق به غرب و آسیا به اروپا را مجدداً بر عهده گرفته و در تعاملات گوناگون نقش آفرینی کند.
وی اظهار داشت: احیا مسیر جاده ابریشم دوستی‌های دیرینه مردم منطقه را مضاعف کرده و روابط فرهنگی کشورها را تحکیم می‌بخشد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازتسنیم استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: احیا مسیر جاده ابریشم باید بسیار جدی گرفته شود چرا که این مهم فرصت توسعه و رشد دوباره‌ای را به شهرها و کشورهای واقع شده در این مسیر قرار می‌دهد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


8 − یک =