- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ایران رویای کسانی را که به فکر تغییر مزرهای منطقه باشد به کابوس تاریخی بدل می‌کند

Posted By admin On شهریور ۲۹, ۱۴۰۱ @ ۸:۲۰ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران، رویای کسانی را که به فکر تغییر مزرهای منطقه باشد، به کابوس تاریخی بدل می‌کند.
به گزارش آراز آذربایجان، وحید جلال‌زاده در گفت‌و گوی تلویزیونی اظهار کرد: ما از روزهای نخست استقلال جمهوری شوروی سابق در کنار مردم این منطقه بوده‌ایم و کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران به مردم آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و دیگر جمهوری‌ها انجام داده موضوعی نیست که بتوان آن را فراموش کرد و در طول سال‌های گذشته کمک‌های مختلفی را دولت‌های مختلف به این جمهوری انجام داده است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: همین مسیری که ما از منطقه بیله‌سوار باز کرده‌ایم و موجب تسهیل در رفت و آمد شد یک نمونه از این کمک‌ها است. ما همچنین کمک‌های توسعه‌ای نیز در طول سال‌های گذشته انجام داده‌ایم.
جلال‌زاده بیان کرد: خیلی صریح عرض کنم که ما نگرانی جدی را نسبت به اتفاقاتی که در یکی دو هفته گذشته به خصوص در حوزه ارمنستان و آذربایجان رخ داده است، اعلام می‌کنیم.
وی ادامه داد: ما با مسئولین ارشد کشور صحبت کرده‌ایم و جلسات متعددی داشتیم. مجلس بعد از یکی دو هفته تعطیلی که به دلیل مراسم اربعین بود، روز چهارشنبه جلسه مهم و فوق‌العاده درخصوص همین موضوع برگزار خواهد کرد و ما از دستگاه دیپلماسی کشور و شورای عالی امنیت ملی درخواست داریم که به این موضوع ورود کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: احساس من این است یک وضعیت خاموش در کشور نسبت به این موضوع وجود دارد در حالی که از زوایا و جهات مختلف منافع جمهوری اسلامی را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد که شما به بخشی از آن اشاره کردید.
جلال‌زاده عنوان کرد: کمیسیون در طول یکی دو سال گذشته تیم‌های مختلفی را به دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعزام و واقعیت‌های راهبردی منطقه را بیان کرده است واقعا این را عرض می‌کنم که بوی توطئه از اتفاقات و سفرها و بیاناتی که مقامات مختلف به‌خصوص فرامنطقه‌ای در این ارتباط انجام می‌دهند به مشام می‌رسد.
وی تصریح کرد: لذا مسئولین باید موضع‌گیری بسیار جدی کنند و رهبر معظم انقلاب فرمودند خط قرمز ما تغییر مرزهای منطقه است. بنابراین بر کسی حجت باقی نمی‌ماند و حجت بر همه تمام است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی و به نمایندگی از مردم خوب آذربایجان که آقای کاظمی هم اشاره کردند به نمایندگی از مردم خوب آذربایجان عرض می‌کنم که مرزبانان و حارثان تمامیت ارضی ایران بودند و در دفاع مقدس ثابت کردند که در کنار همه هموطنان از ارزش‌ها و تمامیت ارضی دفاع می‌کنند و در این موضوع قطعا پیشقراول ملت ایران خواهند بود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d9%8a%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%d9%8a%d8%a7%d9%8a-%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%81%da%a9%d8%b1-%d8%aa%d8%ba%d9%8a%d9%8a%d8%b1-%d9%85%d8%b2%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.