ایران استقلال سیاسی خود را فدای مطالبات غرب نمی‌کند

ایران استقلال سیاسی خود را  فدای مطالبات غرب نمی‌کند

?گروه خبر: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به قطع‌نامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا گفت: استقلال سیاسی و قضایی جمهوری اسلامی، هرگز فدای قطع‌نامه ضد ایرانی اتحادیه اروپا و مطالبات آن‌ها نمی‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با ایرنا افزود: شرع مقدس اسلام بر آنچه غرب با عنوان حقوق بشر، زن را تا حد رسوایی مورد بی حرمتی قرار داده و فساد اخلاقی را امری پسندیده عنوان می‌کند، مهر باطل می‌زند و اسلام زنی را تحسین کرده و حمایت می‌کند که از فرامین دین خارج نشود.
وی با بیان اینکه ترویج هم‌جنس بازی وحشیانه‌ترین رفتار اخلاقی بوده و دین اسلام هرگز اجازه چنین عملی را نداده است اظهار کرد: از نگاه غرب تمام ضد ارزش‌ها، ارزش تلقی شده و کسانی که در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنند به زعم غرب ناقض حقوق بشر خوانده می‌شوند.
دیرباز ادامه داد: اتحادیه اروپایی که قطع‌نامه علیه ایران صادر می‌کند خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر بوده و مثله کردن بدن انسان‌ها به دستور همین‌ها در سوریه و میانمار صورت می‌گیرد.رئیس دانشگاه جامع قم ادامه داد: اتحادیه اروپا با این قطع‌نامه ثابت کرد انرژی هسته‌ای تنها بخشی از برنامه اوست برای اینکه همواره بر ایران اسلامی تسلط داشته و نقطه ضعفی در دست داشته باشد مسئله نقض حقوق بشر را بهانه کرده است.
عضو خبرگان رهبری، هدف پارلمان اروپا از تصویب قطع‌نامه راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران را تحریک و تشویش افکار عمومی ذکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث حاکمیت درونی و حفظ استقلال خود، تحت تأثیر گزارش‌های مغرضانه نهادهای به اصطلاح حقوق بشری غرب قرار نخواهد گرفت.
وی به بند دیگر این قطع‌نامه که به لزوم دسترسی هیئت‌های اعزامی از اتحادیه اروپا به زندانیان سیاسی اشاره کرد و افزود: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران به هیئت‌های اروپایی اعتماد ندارد، نمی‌تواند اجازه دیدار آن‌ها از زندان‌های کشورمان را بدهد.
دیرباز گفت: آیا اگر حقوق‌دانان ایرانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بخواهند از زندان‌های اروپا بازدید کنند، کشورهای اروپایی اجازه خواهند داد؟ قطعاً خیر؛ لذا ما هم نمی‌توانیم این بازی را به صورت یک طرفه به پیش ببریم.
وی با یادآوری راهبرد یک جانبه غرب در پیش داوری، صدور حکم و تعیین مجازات در مورد دیگران اضافه کرد: هیچ توجیهی ندارد که ما استقلال سیاسی و قضایی خود را فدای مطالبات غرب کنیم.
عضو خبرگان رهبری گفت: ما هم متقابلاً از آمریکا و اروپا می‌خواهیم درهای زندان گوانتامو و دیگر زندان‌های غرب را باز کنند تا نمایندگان و حقوق‌دانان ما از آن بازدید کنند چرا که ما هم در این زمینه مدعی بوده و حرفی برای گفتن داریم.
وی دیدارهای دزدانه هیئت‌های اعزامی اروپایی با برخی محکومان را غیر اخلاقی خواند و اضافه کرد: ما به اروپا توصیه می‌کنیم بیش از آنکه به دنبال ماجراجویی باشند و در خلال مذاکرات هسته‌ای بحث‌های حقوق بشری را پیش کشند، به دنبال حل مسالمت آمیز اختلافات و پیگیری منافع مشترک باشند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


6 + = سیزده