- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ایجاد ناامنی در مرزهای آذربایجان غربی خط قرمز ماست

Posted By admin On مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۵۳ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان_غربی با بیان اینکه، ایجاد ناامنی در مرزهای کشور و استان خط قرمز ماست، گفت: اگر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایادی استکبار در آن‌سوی مرزها حتی در ذهن و خیال مریض‌گونه خود فکر تعرض در سر بپرورانند، برخورد ما پیشدستانه و قاطعانه خواهد بود. به گزارش آراز آذربایجان،سردار حبیب شهسواری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اقدامات پیشگیرانه سپاه برای مقابله با ضد انقلاب در آن سوی مرزها که با دلارهای آمریکایی و ریال‌های عربی و طرح های استکباری تدوین می‌شود، برخوردی قاطع است.
وی با اشاره به اینکه امنیت از مولفه‌های مهم و حیاتی در آذربایجان‌غربی است، اضافه کرد: این استان از اول پیروزی انقلاب به علت موقعیت سوق الجیشی خاص، مورد طمع ضد انقلاب داخلی، معاندان خارجی و وابستگان بوده و تهاجم دشمنان را در استان و کشور شاهد بودیم که با دلاوری‌های مردم استان ناکام ماند.
وی با بیان اینکه هر فردی بخواهد به امنیت استان و کشور تعدی کند سیلی محکمی خواهد خورد، افزود: امنیت از مولفه های مهم و حیاتی شهر، استان و کشور ما بوده و زیرساختی برای بسیاری از اقدامات است که با توجه به این اهمیت، نگهبانی از آن با قدرت انجام می شود.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این استان در دفاع از خاک ایران اسلامی و در تهاجم‌های قبل از دفاع مقدس نقش بی نظیری داشت که باید این نقش در چهلمین سالگرد دفاع مقدس تبیین شود.
سردار شهسواری با اشاره به بمباران‌های مکرر استان در دوران دفاع مقدس و نیز بمباران شیمیایی سردشت بیان کرد: ارومیه در سال‌های دفاع مقدس، ۲۷ بار بمباران شد که پایمردی مردم این شهر در تاریخ تثبیت شده است.
وی با اشاره به برگزاری هفته بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از اول شهریور در استان اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور، دیدار با خانواده های شهدا، افتتاح بیمارستان صحرایی در نقاط مرزی، افتتاح سالن‌های ورزشی، افتتاح ۵۰۰باب مسکن مددجویی، مشارکت در احداث مسکن مددجویان بهزیستی، تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان، و فعالیت‌های فرهنگی مجازی از اقداماتی است که در این هفته برنامه ریزی شده‌است.
وی با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و عید سعید غدیر خم افزود: یکی از واقعیتهای انکار ناپذیر جامعه و شغل خبرنگاری، ارتباط این قشر با واقعیت‌های موجود در جامعه است.
وی بیان کرد: خبرنگار لازم است تا آنچه که اتفاق افتاده است را به صورت صحیح انعکاس دهد و دارای صبوری، حوصله، طمانینه، جدیت و ذوق و استعداد باشد و از احساسات و آنچه غیر واقع است، بپرهیزد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: خبرنگاران با بذل و بخشش جان و مال خود در هشت سال دفاع مقدس همپای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس زحمات زیادی را متحمل شدند و در طول عمر انقلاب خدمات ماندگاری را در عرصه قلم فرسایی انجام دادند.
سردار شهسواری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و خدمات سپاه به جامعه در این زمینه بیان کرد: به محض شیوع این بیماری هشت هزار نفر بسیجی آموزش دیده در زمینه غربالگری کرونا وارد عرصه شدند و این استان در این زمینه در کشور رتبه اول را کسب کرد.
وی ادامه داد: در دفاع بیولوژیکی که نیروی زمینی سپاه ابداع کننده آن بود، بیش از ۹۵هزار نفر بسیجی در این زمینه وارد عرصه شده و در این زمینه اقدامات ماندگار و موفقی را در کارنامه بسیج ثبت کردند.
وی با اشاره به اینکه ۶۰۵ گروه جهادی در بحث کرونا وارد عرصه کمک رسانی شدند، گفت: ۱۲ هزار نفر نیروی جهادی در این زمینه پای کار بودند و گام به گام با ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در استان همراهی کردند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۳۷۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه تهیه و بین نیازمندان شناسایی شده توسط کمیته امداد و پایگاههای بسیج در رزمایش کمک مومنانه توزیع شده‌است، بیان کرد: یکهزار سری جهیزیه نیز به ارزش بالای ۱۰ میلیون تومان برای زوج‌های نیازمند و در مضیقه استان تهیه و اهدا شد.
وی ادامه داد: فاز دوم این رزمایش در سه بخش در استان تدارک دیده شده‌است که بخش اول آن از عید قربان تا غدیر انجام می‌شود و ۴۰ هزار بسته در این راستا در حال توزیع است.
سردار شهسواری گفت: مرحله دوم در دهه اول محرم و مرحله سوم نیز در دهه آخر ماه صفر انجام می شود و توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشت در این فاز دوم در مجموع مد نظر است.
در این نشست فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به سوالات خبرنگاران و مدیران رسانه های استان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و امنیتی پاسخ داد.
این نشست به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس، آغاز فاز دوم رزمایش کمک های مومنانه و گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%86%d8%a7%d8%a7%d9%85%d9%86%d9%8a-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.