معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در اروميه اعلام کرد

ایجاد قرارگاه جنگ نرم برای مقابله با اقدامات دشمن

گروه خبر: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: بر اساس ابلاغ جدید ستاد کل نیروهای مسلح  پیش_بینی ایجاد یک قرار گاه جنگ نرم برای مقابله با هجمه های دشمنان در کشور را داریم.
به گزارش آراز آذربایجان سردار سید مسعود جزایری در نشست خبری برگزاری همایش تخصصی جنگ نرم ویژه مناطق شمال غرب کشور با اصحاب رسانه با بیان اینکه افزایش درک عمومی جامعه نسبت به ابعاد مختلف جنگ نرم امری لازم و ضروری است، اظهار کرد: باید درک عمومی در سطح آحاد مختلف جامعه از جمله نخبگان، فرهیختگان دانشگاهی و علمی نسبت به ابعاد مختلف هجمه های جنگ نرم ایجاد شده و آگاهی بخشی در این زمینه در جامعه بیشتر شود.وی با بیان اینکه امروز مسئله جنگ نرم از مهم‌ترین مسائل روز کشور است، افزود: رسانه‌ها به عنوان اصلی‌ترین افسران مقابله با جنگ نرم باید ابعاد جنگی را که از این طریق بر ما تحمیل شده به خوبی نشان دهند. سردار جزایری ادامه داد:اصحاب رسانه همیشه در خط مقدم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و مقابله با هجمه های رسانه ای دشمن قرار دارند که بر این اساس باید ابعاد و اهداف دشمنان علیه ملت ایران را به خوبی تبیین و افشاء کنند.وی خاطر نشان کرد: امروز استکبار جهانی با صدها نوع رسانه در تیراژهای فراوان به انقلاب اسلامی هجمه وارد کرده است و رسانه‌ها در مقابله با آن در خط مقدم مصون سازی جامعه هستند لیکن این حضور باید ساماندهی شود.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اعلام اینکه بر اساس ابلاغ جدید ستاد کل نیروهای مسلح، پیش بینی ایجاد یک قرار گاه جنگ نرم برای مقابله با اقدامات دشمن انجام گرفته و مقدمات تشکیل آن فراهم شده است، تصریح کرد: شبکه قرارگاهی در سراسر کشور توسط ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد می‌شود تا بر اساس آن یک مقابله هوشمند، هدفمند و تعریف شده را در مقابل هجمه های دشمنان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه هجمه وسعت و گستره بسیار وسیعی دارد و ابعاد تاثیر گذاری آن بیشتر است  گفت: باید متناسب با لایه های تاثیرگذاری هجمه های جنگ نرم، صفوف پدافندی لازم آن هم با تاکید بر نیروهای مردمی طراحی شود.
دشمنان انقلاب اسلامی تصور نکنند ایران در موضع ضعف قرار گرفته است
سردار جزایری با تاکید بر لزوم به‌کارگیری بخش مردمی در مقابله با جنگ نرم دشمنان اظهار کرد: همان طور که در تجربه سال‌های دفاع مقدس تجربه کردیم باید همه مردم و مسئولان از همه دستگاه‌ها برای مقابله با هجمه وسیع اثرات جنگ نرم که از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است، وارد میدان عمل شوند.
وی اذعان داشت: انقلاب و کسانی که پرونده سیاه جنایت علیه مردم ایران دارند، نباید تصور کنند که ایران اسلامی در موضع ضعف قرار گرفته و آن‌ها می‌توانند نظرات باطل خود را به ملت ما تحمیل کنند.
جمهوری اسلامی ایران اهل باج دادن نبوده و نیست
سردار جزایری با تصریح اینکه جمهوری اسلامی ایران از منطق روشنی برخوردار بوده و نشان داده است که اهل باج دادن نبوده و نیست و به یمن همت و تلاش آحاد مردم و قشر تحصیل کرده کشور به دستاوردهای علمی و دفاعی بسیار خوبی رسیده است، بیان کرد: ما به صراحت به آن‌ها می گوئیم که نه مردم و نه مسئولان اجازه نمی‌دهند، دشمن به آرزوهای خود دست یابد.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح کشور افزود: به کشورهایی که فکر می‌کنند با اعمال فشار می‌توانند بر ملت ایران چیره شوند ثابت خواهیم کرد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
وی ادامه داد: ما در تجمعات خود در روز ۱۳ آبان ماه امسال حضور مستحکم‌تر و هدفمندتری خواهیم داشت و جامعه بزرگ ایران با شعار های مرگ بر آمریکای خود به جهانیان نشان خواهند داد که نسبت به دشمن شناخت دقیق و کاملی دارند. سردار جزایری در خاتمه سخنان خود به رسالت اصلی رسانه‌ها در مراسم ۱۳ آبان اشاره و تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه در آیین‌های ۱۳ آبان این است که فریادهای ملت ایران را به گوش جهانیان، به ویژه استکبار جهانی برسانند که امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته این امر در ابعاد بزرگ‌تری بیان شود.
از بین بردن احساس امنیت میان مردم آرزوی دیرینه دشمنان ایران بوده است
سردار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) شمال‌غرب کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز به لطف خداوند در منطقه شمال‌غرب کشور در دو سه سال اخیر از لحاظ امنیت بسیار عالی است و منطقه از هر لحاظ پاکسازی شده است، افزود: اما آنچه که دشمن همیشه به‌دنبال آن بوده، ناامن کردن منطقه از طریق از بین بردن احساس امنیت میان مردم به‌واسطه استفاده از ابزارهای جنگ نرم است.
وی در ادامه سخنان خود برنامه دشمن در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برای از بین بردن امنیت در منطقه را خیال بیهوده دشمنان برشمرد و تصریح کرد: همان طور که در حماسه هشت سال دفاع مقدس ایستادگی خود را ثابت کردیم  امیدواریم به شکرانه اتکا به نیروی مدد الهی نیز بتوانیم با روش‌هایی که در پیش گرفتیم در جنگ نرم نیز موفق عمل کنیم.
رسانه افسران اصلی مقابله با جنگ نرم هستند. سردار اوصانلو در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه قطعاً یکی از موضوعاتی که برای اصحاب رسانه و مطبوعات حائز اهمیت بوده موضوع جنگ نرم است، بیان کرد: مسلماً یکی از سربازان و افسران اصلی جنگ نرم اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی هستند.وی با اعلام اینکه موضوع امنیت موضوعی نظامی نیست  اضافه کرد: در موضوع امنیت که در منطقه شمال‌غرب کشور یکی از بحث‌های اساسی و اصلی محسوب می‌شود گاهی این برداشت وجود دارد که موضوع امنیت تنها یک موضوع نظامی است، در حالی که امنیت موضوعی چند وجهی است و یکی از موضوعات مهم امنیت بحث جنگ نرم است.فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) شمال‌غرب کشور خاطر نشان کرد:دشمن وقتی نمی‌تواند از طریق جنگ نرم وارد شود از مسیر جنگ سرد و ناامن کردن کشور وارد مرحله عملیاتی رسیدن به اهداف شوم خود می‌شود و هنگامی که در جنگ سرد و امنیتی شکست خورد بلافاصله برنامه‌ریزی برای جنگ نرم را آغاز می‌کند که باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف جامعه مانع دست یابی ان‌ها به اهداف شومشان شویم.پرداختن به منویات مقام معظم رهبری در راستای مقابله با جنگ نرم از اهداف اصلی همایش تخصصی جنگ نرم ویژه مناطق شمال غرب استسردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز با اشاره به برگزاری تخصصی جنگ نرم ویژه مناطق شمال‌غرب کشور در ارومیه گفت: این همایش با حضور مسئولان کشوری، لشکری، امنیتی و نظامی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه روز دوشنبه، ۲۹ مهرماه در قرارگاه حمزه سیدالشهدای ارومیه برگزار شد.وی ادامه داد: در این همایش بحث‌های مفصلی در رابطه با مبانی، مفاهیم مؤلفه‌ها و اهداف جنگ نرم دشمن بحث‌های کاربردی و مفصلی انجام شد.
سردار خرم خاطرنشان کرد: با بررسی زوایای مختلف تدوین، طراحی و اجرای توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی در جنگ نرم، موضوع نحوه مطابقت اهداف دنبال شده دشمن در منطقه شمال‌غرب کشور در این همایش مورد بحث و تبادل جدی مسئولان قرار گرفت و راهکارهای مناسبی برای رسیدن به یک فهم و زبان مشترک درباره اهداف و مفاهیم جنگ نرم دشمن در این همایش به‌دست آمد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در خاتمه سخنان خود پرداختن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص یکی از مطالبات جدی دهه‌های سوم و چهارم انقلاب یعنی موضوع جنگ نرم و رسیدن به یک فهم و زبان مشترک درباره راهکارهای عملیاتی مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی که امروز در سیطره جهان اسلام با محوریت انقلاب اسلامی ایران دنبال می‌شود، را از اهداف این همایش برشمرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


شش + = 11