ایجاد باور عمومی برای ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیر عامل

ایجاد باور عمومی برای ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیر عامل

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد فرهنگ و باور عمومی در مورد ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیر عامل از سیاست‌های کلی سازمان پدافند غیر عامل است.
عیسی قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان با اشاره به سالروز تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در کشور، اظهار داشت: این سازمان در هشتم آبان ماه سال ۸۲ به دستور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کشور تشکیل شد و این روز به عنوان روز پدافند غیر عامل در کشور ثبت شد.
وی با بیان اینکه دفاع غیر مسلحانه بدون به‌کارگیری سلاح را پدافند غیر عامل می‌گویند تصریح کرد: مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات نظامی و اقدامات دشمن می‌شود پدافند غیر عامل نام دارد.
قنبری به تفاوت بین سازمان پدافند غیر عامل و ستاد بحران اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل صرفاً برای مقابله با تهدید نظامی خارجی است در حالی که ستاد بحران در مقابله با مسائل طبیعی و اتفاقات غیرمترقبه در جامعه مانند سیل، زلزله، طوفان و سونامی فعالیت می‌کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: شعار هفته پدافند غیر عامل در سال جاری »پدافند غیر عامل یک اصل برای همیشه« انتخاب شده است.وی با اشاره به سیاست‌های کلی پدافند غیر عامل، خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ و باور عمومی در مورد ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیر عامل در طرح‌های حیاتی و حساس کشور به ویژه در مدیران سطوح عالی، میانی و مدیران اجرایی و همچنین ایجاد بستر مستمر و پویا برای اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل از جمله این سیاست‌ها است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۴:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


3 + دو =