نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي:

ایجاد اختلافات قومیتی در آذربایجان غربی حرام است

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان_غربی با بیان اینکه ایجاد اختلافات قومیتی در آذربایجان¬غربی حرام است گفت : اختلافات قومیتی و مذهبی در آذربایجان غربی نباید ایجاد شود و کسانی که دنبال ایجاد اختلاف باشند در مقابل خداوند مسوول هستند.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: رعایت تقوا، پرهیز از محرمات و اطاعت از دستورات الهی تنها نجات بندگان است.
وی به فرارسیدن ماه ذی الحجه اشاره کرد و افزود: اقامه دو رکعت نماز در مابین نماز مغرب و عشا، روزه گرفتن و شب زنده داری در این ماه از برکات فراوانی برخوردار بوده و به دفعات در آیات و روایات مختلف اشاره شده است.نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به مباحث خانواده اشاره و خاطر نشان کرد: رعایت حقوق همسایه در زندگانی اجتماعی از واجبات است که پیامبر اکرم(ص) به دفعات سفارش کرده و امروز با زندگی آپارتمان نشینی منازل، باغات و زمین های کشاورزی بر رعایت حقوق همسایگان امری مهم و ضروری است.
وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: مسئله ازدواج در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و خداوند در آیات قرآن تاکید ویژه ای بر این موضوع دارد و خانواده ها باید امکان ازدواج را برای فرزندان فراهم کنند.
قریشی اظهار کرد : دولت،حکومت، نظام و مسوولان باید امکان ازدواج آسان را در بین جوانان و جامعه فراهم و تسهیل کنند و خیران برای کمک به خانواده های بی بضاعت برای تهیه جهیزیه و ازدواج کمک و همت کنند.
امام جمعه ارومیه به تحریم وزیر امور خارجه ایران توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا به دلیل شکست های مختلف در مقابل ایران در دنیا آواره و بی چاره مانده است و امروز با تحریم وزیر امور خارجه ایران نشانه ضعف و پستی و عجز خود را به جهانیان نشان داد.
وی گفت: مدیران استانی برای فروش محصولات کشاورزی برنامه ریزی اصولی داشته باشند و به جد بر قیمت ها نظارت داشته باشند.
قریشی به مسئله قومیت گرایی اشاره کرد و افزود: ایجاد اختلاف در جامعه به هر عنوانی حرام است و هر کس بخواهد اتحاد و وحدت را در جامعه خدشه وارد کند در مقابل خداوند مسوول است.امام جمعه ارومیه اظهار کرد: با توجه به اینکه به ایام انتخابات نزدیک می شویم و افرادی به بهانه کسب رای در بین مردم سعی در مطرح کردن مسائل قومیتی هستند و مردم باید با هوشیاری به چنین افرادی اعتماد نکنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۲ ب.ظ

دیدگاه


+ 5 = چهارده