مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان:

اولین موزه ملی والیبال کشور در ارومیه افتتاح می شود

اولین موزه ملی والیبال کشور در ارومیه افتتاح می شود

گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از ایجاد موزه ملی و تخصصی والیبال در شهر ارومیه در آینده نزدیک خبر داد.
جلیل جباری درجلسه بررسی ایجاد موزه والیبال ارومیه افزود: رشته پرطرفدار و محبوب والیبال که در شهر ارومیه نزدیک به ۶۰ سال قدمت دارد ، نیازمند مکان و محلی مناسب برای نگهداری از گنجینه ها و آثار ارزشمند به جای مانده از نسل های گذشته و حال است.
وی اظهار کرد: به نظر می رسد داشتن موزه والیبال یکی از آرزوهای والیبال دوستان ارومیه ای است تا آحاد مردم بتوانند گنجینه ای از داشته های والیبال این شهر را در موزه والیبال نظاره گر باشند.
جباری گفت: مقدمات ایجاد موزه والیبال از دو ماه قبل از سوی معاونت میراث فرهنگی با تعامل و همکاری اداره کل ورزش و جوانان ، شهرداری و هیات والیبال استان فراهم شده و کمیته های اجرایی و تخصصی آن به زودی تشکیل می شود.
وی افزود: هم اکنون ساختمان قدیمی شهربانی واقع در میدان انقلاب برای ایجاد موزه در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب نهایی اعضای کمیته ، اقدام به ایجاد موزه والیبال در این محل می‌کنیم.جباری ادامه داد: البته تمامی پیشنهادها و نظرات اعضای جلسه و اعضای کمیته ها دریافت شده ولی در خصوص مکان موزه هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم.
وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی ساختمان شهربانی سابق برای ایجاد این موزه ، کارهای اجرایی ایجاد موزه به سرعت انجام می شود و به زودی برای بازدید عموم مردم و علاقمندان این رشته آماده می شود.
وی بیان کرد: پیشکسوتان والیبال ارومیه جایگاه خاصی در بین مردم و مسوولان این شهر دارند و حضور بزرگانی همچون یدالله کارگرپیشه ، محمود محب ، عزیز پرتوی و رحیم قارصی در کنار ما موجب افتخار و سربلندی است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 6