نماينده مردم اروميه در مجلس:

اوضاع معیشتی کارگران و حقوق بگیران بحرانی است

اوضاع معیشتی کارگران و حقوق بگیران بحرانی است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور با بیان اینکه اوضاع معیشتی کارگران و حقوق بگیران بحرانی است گفت: حقوق‌بگیران لشکری و کشوری و بازنشستگان تأمین اجتماعی با این تورم، باید ۴۴ درصد افزایش یابد.
به گزارش آراز آذربایجان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس‌جمهور با اشاره به برخی از وعده‌های رئیس‌جمهور در سال ۹۲ و انتقاد از بی‌مدیریتی افسارگسیخته دولت، می‌نویسد: خصوصی سازی برخی از کارخانه‌های مانند هفت‌تپه و هپکو اراک سبب سرگردانی بسیاری از کارگران شده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد لیبرال کسب و کار را در کشور نادیده می‌گیرد، افزود: بسیاری از مردم که در امور کشاورزی و دامپروری کار می‌کنند، درآمدی از این موضوع برای خود به دست نمی‌آورد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ۶ سال فرصت داشتید که از اشتباهات گذشته درس بگیرید، اضافه کرد: در حال حاضر به جای هدف‌گذاری به قول اروپایی‌ها به ظاهر دوست و انتظار برای ایجاد مسیر انتقال پول توسط آنها به اقتصاد مردمی توجه کنید.
قاضی‌پور با بیان اینکه قبل از دولت روحانی ۸۵ درصد مردم با حقوق خود زندگی سر به سری داشتند، ادامه داد: حقوق بگیران لشکری و کشوری و بازنشستگان تأمین اجتماعی با این تورم باید ۴۴ درصد افزایش یابد.
همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: اصلاح در ساختار سیاسی و روابط بین‌المللی عربستان در شرایط کنونی تنها راه نجات این کشور در مقابل هجمه‌های مردم منطقه علیه سعودی‌ها است.
شهروز برزگر کلشانی در مورد رفتارهای اخیر عربستان سعودی در مقابل ایران و تهدیدات امنیتی و اقتصادی، گفت: عربستان سعودی در سایه حمایت‌های هیات حاکمه آمریکا سیاست‌هایی خود را در منطقه پیش می‌برد، آمریکایی‌ها با فشار به سعودی‌ها تلاش کردند تا عربستان همچون اسرائیل بتواند سیاست‌های خصمانه شان را در منطقه پیاده کند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سعودی‌ها بعد از قتل خاشقچی به انزوا کشیده شدند تا جایی که هیات حاکمه آمریکا هم از آنها حمایت مورد انتظار را نکرد، لذا در شرایطی که آمریکایی‌ها منافع ملی خود را در منطقه دنبال می‌کنند بهترین فرصت برای خروج عربستان از تحت سیطره آمریکا فراهم شده است.
وی افزود: بازگشت به وحدت اسلامی و همکاری با کشورهای منطقه در مقابل سیاست‌های خصمانه آمریکا برای عربستان سعودی یک فرصت است زیرا تاریخ در آینده نزدیک اقدامات آمریکا که به کمک اسرائیل در منطقه رقم زد را شفاف‌تر و سیاست‌های آمریکا که در یمن به دست سعودی‌ها رقم خورد را هم آشکار خواهد کرد.
برزگر یادآور شد: حاکمان سعودی از پایگاه مردمی در کشور خود بی‌بهره هستند لذا به دنبال حمایت هیات حاکمه آمریکا هستند، بن سلمان و تمام خاندان آل سعود باید بدانند و آگاه باشند که عربستان دیگر محوریت خود در منطقه خاورمیانه را از دست داده و رو به افول است هرچند دست به تغییراتی در ساختار فرهنگی و اجتماعی عربستان زده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: تغییر و تحول در ساختار اجتماعی عربستان نمی‌تواند این کشور را در برابر هجمه‌های مردم منطقه نجات دهد، بنابراین اصلاح در ساختار سیاسی و روابط بین‌الملل را باید رقم بزنند تا کشر خود را نجات دهند.
وی تاکید کرد: مذاکرات ایران و عربستان در این شرایط یکی از اقداماتی است که می‌تواند به سعودی‌ها کمک کند، عربستان به جای آمریکا باید رو به کشورهای همسایه خود بیاورد و مذاکره با ایران و اصلاح روابط با جمهوری اسلامی را در اولویت قرار دهد زیرا عربستان با ایران در منطقه می‌توانند وضعیت خوبی را در مقابل سیاست‌های خصمانه آمریکا رقم بزنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایران امنیت عربستان را امنیت خود و منطقه می‌داند بنابراین سعودی‌ها باید همسایگی با ایران را به یاد بیاورد و بپذیرد که با اتحاد و همراهی با ایران قدرتمند می‌توان مشکلات منطقه را حل کرد./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = سی