نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان:

اهدا موقوفات اشتغال آفرین و تسهیل کننده ازدواج فرهنگ سازی شود

اهدا موقوفات اشتغال آفرین و تسهیل کننده ازدواج فرهنگ سازی شود

آرازآذربایجان-نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان گفت: کمک به اشتغال و ازدواج جوانان در حال حاضر از مهم‌ترین موقوفاتی است که می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد بنابراین بسترهای تحقق آن باید مهیا شود.
آراز آذربایجان-حجت الاسلام‌والمسلمین عسگر در همایش وقف و رسانه که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد با اشاره به نقش وقف در جامعه اظهار داشت: امروزه با توجه به مشکلاتی که در اشتغال و به‌خصوص ازدواج جوانان وجود دارد، وقف در این راه می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جمعه باشد.
وی افزود: ایجاد خوابگاه ها برای دانشجویان یکی دیگر از نیازهای مهم این قشر است و اگر در این راه اطلاع‌رسانی خوب انجام شود واقفان قدم‌های خوبی در این راه می‌توانند بردارند.
دیرباز گفت: خداوند انسان را به‌عنوان خلیفه خود آفریده است و با توجه به صفت فانی ناپذیری خداوند، این صفت نیز در انسان وجود دارد و انسان سعی دارد تا همیشه جاودان باشد که راهکار ان انجام وقف است.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد:کسانی که اهل وقف کردن هستند در واقع به لحاظ انسان‌شناسی به نیاز جاودانه سازی خود پاسخ میدهند و در قیامت و این دنیا هم نتیجه اعمال خود را خواهند دید.
وی تصریح کرد: در هر جایی از کشور که حوزه علمیه وجود دارد آسیب‌های اجتماعی معمولاً کمتر است چراکه با شناساندن علوم دینی به جوانان از انحرافات جامعه جلوگیری می‌کند.
دیرباز گفت: واقفان قبل از وقف نیاز اصلی جامعه را بشناسند و با تحقیق در ارتباط با آن، تشخیص درستی از وقفی که میخواهند انجام دهند به‌دست آورند تا بتواند قسمتی از مشکلات مردم را برطرف کند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با اشاره به شخصیت علمی آیت‌الله سید علی اکبر قریشی و کارهایی که در راه اسلام و انقلاب اسلامی انجام داده‌اند اظهار داشت: این عالم دانا در عمر پر برکت خود، همواره در راه اسلام و انقلاب قدم برداشته‌اند و کتاب‌هایی برای جامعه کشور نوشته و ترجمه کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به کتاب قاموس قرآن اشاره کرد که با نوشتن این کتاب، نقش مهمی در آگاهی بخشی به علما و روحانیون حال حاضربرداشته‌اند.
منبع: تسنیم

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 9