انصراف از دریافت یارانه مصداق »عزم ملی« است

انصراف از دریافت یارانه مصداق »عزم ملی«  است

گروه خبر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه یارانه جنبه حمایتی دارد، گفت: وظیفه مردم در این شرایط این است که با دولت همکاری و همراهی کنند چون اگر همکاری مردم نباشد، هیچ طرحی به نتیجه نمی‌رسد.
محمد علی پور در گفت‌وگو با فارس در مورد نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها از ابتدا بنا بود دولت خانوارها را شناسایی کند و اطلاعات جامعی در مورد اقشار مختلف جامعه داشته باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه یارانه جنبه حمایتی دارد، بنا نبود که به مردم داده شود و تنها مربوط به اقشاری است که این رقم در زندگی آن‌ها تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه دولت قبل قانون را به درستی اجرا نکرد، گفت: در این شرایط اصلاح اشکالات مرحله اول باید جزو اولویت‌های دولت یازدهم باشد.
علی پور تصریح کرد: در تبصره ۲۱ قانون بودجه هم بر این موضوع تأکید شده که خانوارها نیازمندی خود را به یارانه اعلام کنند، چون ممکن است دولت رقمی را برای سقف دریافت یارانه اعلام کند، یا اینکه آن را به عهده مردم بگذارد.
این نماینده مجلس به وظیفه مردم در شرایطی که دولت در صدد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه هاست ا اضافه کرد: وظیفه مردم در این شرایط این است که با دولت همکاری و همراهی کنند، چون اگر همکاری مردم نباشد هیچ طرحی به نتیجه نمی‌رسد و فاز اول با همکاری مردم اجرا شد.
وی تصریح کرد: در این برهه هم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نیاز به عزم ملی وجود دارد و انتظار این است که تنها کسانی که واقعا نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند اعلام نیاز کنند.
علی پور با اشاره به آزادسازی بخشی از رقم یارانه نقدی گفت: در حال حاضر هر ماه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود که اگر بخشی از این رقم آزاد شود مشکل تولید و سایر مشکلات حل می‌شود چون این رقم هیچ تاثیری در زندگی برخی از مردم ندارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


8 − هفت =