انسجام و همدلی لازمه حل مشکلات اجتماعی است

انسجام و همدلی لازمه حل مشکلات اجتماعی است

گروه جامعه:در یک دهه گذشته این حجم از تعطیلی مدارس بی‌سابقه بود و این تعطیلات اجباری مشکلات بسیاری برای دانش‌آموزان، والدین و معلمان به وجود آورده است که با کمک یک‌دیگر فقط می‌توانند از این شرایط عبور کنند.
تعطیلی مدارس باعث می‌شود تا کودکان از تحصیل باز بمانند و اینکه می‌گویند خانواده‌ها می‌توانند در خانه به کودکان تدریس کنند اقدام اشتباهی است زیرا روش تدریس معلم مختص آن معلم است و دیگران نمی‌توانند مانند او به دانش‌آموزان تدریس کنند پس دوگانگی در بین آموزش‌ها به وجود می‌آید.
نکته قابل تامل اینجا است که دانش‌آموزان مقاطع بالاتر با درس‌های تخصصی و افرادی برای حضور در جلسه کنکور روزشماری می‌کنند مطالعه در خانه کاری سخت و حتی امکان ناپذیر است. علاوه بر مشکلات تدریس پرداخت هزینه‌های اضافه برای فعالیت‌هایی که انجام نشده نیز داد خانواده‌ها را در آورده است. والدین خواستار نظارت‌های شدید بر روی مدارس هستند زیرا پرداخت هزینه سرویس و مدارس در ایام تعطیل و ایامی که بیشتر افراد زمان خود را در خانه سپری می‌کنند و درامدی ندارند بسیار مشکل است.
یکی از مخاطبان با نام کاربری رویا با گلایه از اینکه هزینه سرویس مدرسه دختر خود را پرداخت کرده است گفت: هزینه سرویس مدرسه دختر خود را در اوایل دی‌ماه پرداخت کردم زیرا قانون مدرسه این است که هزینه سه ماه را باید در ابتدا و یا در دو قسط پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر که مدارس تعطیل است باید هزینه این ماه را پس دهند و یا برای ماه بعدی هزینه‌ای دریافت نکنند اما تا کنون سخنی در این رابطه بیان نشده است.
این مخاطب خاطر نشان کرد: در خواست داریم که مسئولین به داد افراد برسند زیرا در این شرایط دیگر توان پرداخت هزینه اضافه را نداریم.
دیگر مخاطب که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت با اشاره به اینکه مدارس غیر دولتی نیز هزینه ماه تعطیل را دریافت کرده‌اند اظهار کرد: مدرسه هزینه را تمام و کمال دریافت کرد و حتی سخنی در رابطه با تعطیلی و یا کسر هزینه نگفت.
وی ادامه داد: حال که مدارس تعطیل است و معلمین از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان خود تدریس می‌کنند باید هزینه اضافه نیز از سوی مدارس دریافت نشود و یا حداقل بخاطر جبران کمبودها بخشی از آن را دریافت کنند.
این مخاطب اعلام کرد: در این شرایط اقتصادی که مدام از مراعات افراد سخن گفته می‌شود روز گذشته مدرسه مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را بخاطر هزینه مدرسه از من دریافت کرد.
وی گفت: مسئولین پیگیر اتفاقاتی که در شهر می‌افتد باشند زیرا مردم به آن‌ها به چشم یک حامی نگاه می‌کنند.
یکی از مخاطبان که علاقه ای به ذکر نامش در این گزارش نداشت اظهار کرد: من یک معلم حق‌التدریس هستم که به ازای ساعت‌های تدریس خود پول دریافت می‌کنم اما در حال حاضر وضعیت اقتصادی خوبی ندارم.
وی با اشاره به اینکه در تعطیلات حقوق و بیمه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد بیان کرد: با تعطیلات اجباری زندگی برای من و خانواده‌ام به سختی می‌گذرد زیرا در این شرایط نه حقوق دارم و نه بیمه.این مخاطب گفت: خواهشمندم دست معلمیان حق‌التدریس را بگیرند زیرا معلم زملانی می‌تواند تدریس خوبی داشته باشد که دغدغه دیگر نداشته باشد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از باریش نیوز،با توجه به تمام این گفته‌ها همه افرادی که با مدرسه سروکار دارند از دانش‌آموز گرفته تا معلم به سختی‌های زیادی برخورد کرد‌اند که فقط با یاری یکدیگر می‌توانند این شرایط را پشت سر بگذارند زیرا از اول زندگی آموخته‌ایم که بنی آدم اعضای پیکرند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۹:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


6 + هشت =