انسجام و همبستگی در شرایط مهمترین مسئله کشور است

گروه خبر: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسجام و همبستگی در شرایط مهمترین مسئله کشور است گفت: شاهد رشد روزافزون زائران هشتمین اختر تابناک امامت هستیم و حضور در حرم ثامن‌الحجج(ع) سبب خیر، برکت، نورانیت، معرفت، همبستگی اجتماعی و بصیرت‌افزایی و سبب انسجام ملت‌های اسلامی‌ شده است. حجت‌الاسلام عسکر دیرباز اظهار داشت: امام رضا(ع) ۵۵ سال عمر کردند و ۳ سال آخر عمرشان مجبور شدند از مدینه به خراسان هجرت کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اختلافات حکومت بنی‌عباس افزود: خراسان پایتخت خلافت اسلامی آن زمان بود و مأمون با برادرش بر سر خلافت جنگ داشت و در نهایت مأمون پیروز شد.
وی تصریح کرد: دوران امامت امام رضا(ع) ۲۰ سال بود که ۱۰ سال با خلافت هارون، ۵ سال امین و ۵ سال دیگر نیز در دوران مأمون بود، هنگامی‌ که امام رضا(ع) به دستور مأمون توسط انگور و یا انار مسموم شدند به فاصله ساعتی براثر شدت سم به شهادت رسیدند و در باغی در روستای سناباد دفن شدند.
رئیس دانشگاه قم ادامه داد: به‌مرور زمان قبر شریف امام رضا(ع) پناه علاقه‌مندان و پیروان اهل‌بیت(ع) شد و ضریح، مسجد، گنبد و بارگاه ایجاد شد و پس از انقلاب اسلامی شاهد توسعه بسیار خوبی هستیم و هنوز در بخش‌هایی شرایط برای توسعه وجود دارد و صحن و رواق و زیرزمین‌های متعدد ایجاد شده است.
دیرباز گفت: همه‌ ساله در اواخر ماه صفر و برخی از روزهای ماه رجب که روزهای زیارتی خاص است زائرانی که عاشق امام رضا(ع) هستند از اطراف جهان به‌‌ویژه ایران اسلامی به قبر مطهر و زیبای علی بن موسی رضا(ع) پناه می‌برند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت زیارت حرم امام رضا(ع) افزود: در گذشته علمایی نظیر آیت‌الله شیخ مرتضی حائری آخر هر ماه و اول ماه بعد به زیارت امام رضا(ع) می‌رفت و این‌گونه هرماه مضجع شریف علی بن موسی رضا(ع) را زیارت می‌کرد، افراد زیادی از گوشه و کنار کشورمان خادم افتخاری هستند و در این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند.
وی گفت: شاهد رشد روزافزون زائران هشتمین اختر تابناک امامت هستیم و حضور در حرم ثامن‌الحجج(ع) سبب خیر، برکت، نورانیت، معرفت، همبستگی اجتماعی و بصیرت‌افزایی و سبب انسجام ملت‌های اسلامی‌ شده است.
رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: امسال زائران زیادی از کشورهای عربی و استان‌های اهل سنت و آذربایجان غربی در مشهد مقدس حضور برای پابوسی قبر شریف امام رضا(ع) حضور پیدا کردند و این موضوع آثار زیادی برای ایران اسلامی دارد.
دیرباز ادامه داد: مقام معظم رهبری پر انرژی و با تدبیر و درایت انقلاب اسلامی را رهبری می‌کنند و هر سال روزهای آغازین سال را به زیارت قبر امام رضا(ع) می‌روند و انرژی، نورانیت و معنویت بیشتری می‌گیرند و در طول سال کار رهبری امت اسلامی و کشورمان را انجام می‌دهند و بسیاری از مسئولان به‌عنوان خادم امام رضا(ع) در مشهد حضور پیدا می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حجت‌الاسلام مروی تولیت حرم امام رضا(ع) تلاش می‌کند خدمت‌رسانی به زائران باهمت و اهتمام بیشتری وجود داشته باشد، در دوران حجت‌الاسلام رئیسی تحولات بسیار خوبی ایجاد شد و انشاالله این نور جاری و مستمر همیشه تداوم داشته باشد و همه شیعیان آقا امیرالمومنین(ع) از این فیض عظیم بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: در زمان حیات ائمه(ع) شرایط مناسبی برای نشر معارف دینی ایجاد شد که در زمان امام باقر(ع) و امام و صادق(ع) نیز فرصت خوبی برای ترویج معارف اسلامی در زمینه? فقه، حدیث، کلام، تفسیر و ابعاد مختلف علوم اسلامی شکل گرفت.
رئیس دانشگاه قم گفت: در دوران امام رضا(ع) فرصت بسیار مناسبی ایجاد شد و در مدت ۳ سالی که در خراسان حضور داشتند با بزرگان ادیان آن روزگار نظیر مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و فرقه‌ها و افراد مختلف مناظرات انجام دادند و در همه آن‌ها سربلند و باافتخار به‌عنوان حجت الهی حضور پیدا کردند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


9 × شش =