اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره) راهنمای تفکر اصیل اسلامی است

اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره) راهنمای تفکر اصیل اسلامی است

آرازآذربایجان- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره) راهنمای تفکر اصیل اسلامی است.
حجت الاسلام عسگر دیرباز صبح جمعه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) ضمن اشاره به ابعاد مختلف زندگی حضرت امام (ره) به اندیشه‌های سیاسی ایشان برای یک جامعه اسلامی پرداخت و نگاه امام (ره) بعد از انقلاب را تنها مختص جامعه ایرانی ندانست.
وی ادامه داد: این اندیشه در تمام جهان اسلام نیز پیش رفت و با رهنمودهای مقام معظم رهبری این انقلاب قدرتمند تر از گذشته پابرجا مانده است که نمونه‌ی روشن آن جنگ شش روزه علیه اعراب بود که اسرائیل غاصب را مجبور به آتش بس یک طرفه کرد.
حجت الاسلام دیرباز با اشاره به انتخابات اظهار کرد: شرکت حداکثری مردم در انتخابات سبب به نمایش گذاشته شدن اتحاد و همدلی مردم در تمام ابعاد داخلی و خارجی می‌شود و کشور را از گزند و آسیب‌های دشمنان دور می‌سازد.
وی افزود: هر چه حضور مردم در انتخابات گرم و پرشورتر باشد، دشمنان در رسیدن به اهداف شأن ناکام می‌مانند و به ابهت نظام شکوهمند اسلامی ایران در دنیا افزوده می‌شود. وی بیان کرد: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا بهترین فرصت برای ادای دین به خون مطهر شهیدان و آرمانهای امام راحل است.
وی ادامه داد: مردم باید در انتخابات به فردی رأی دهند که بتواند در کنار رهبر معظم انقلاب از اهداف والای نظام اسلامی صیانت کند و ابهت کشور را در ابعاد مختلف رقم بزند، بنابراین انتخاب اصلح باید با بررسی همه جوانب و شناخت و آگاهی باشد.
حجت الاسلام دیرباز بیان کرد: رئیس جمهوری و دولت آینده به صورت همه جانبه مورد حمایت اقشار مختلف مردم باشد تا بتواند در عرصه‌های داخلی و خارجی در مقابل تهدیدات و هجمه‌های دشمنان مقابله کند.
وی تشخیص صحیح و درایت واقعی را از سوی علما و روحانیون بویژه در انتخابات آینده را گامی مهم در آینده مملکت خواند و پشتیبانی قاطع مردم از این اندیشه‌ها را در عرصه‌های مختلف در ساختن ایرانی قوی را خواستار شد.
امام جمعه سردشت نیز در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی گفت: حضرت امام (ره) در دیدگاه و منظر اندیشمندان و سیاستمداران جهان و بخصوص اندیشمندان و علمای اهل سنت، اندیشمندی بوده که هزاره دوم را به پایان برده و پیوسته پرتو افکار نورانی اش بر فراز هزاره سوم برگزاری آئین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در سردشت خواهد درخشید.
ماموستا محمد واوی با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تصریح کرد: این قیام با قیام‌های دیگر متفاوت بوده و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: درس این قیام نقش دین، مذهب و علمای دین در رأس آن حضرت امام (ره) در تحولات سیاسی، اجتماعی و حضور گسترده مردم بود، مبدا آن از محرم همان سال، الهام گرفته از قیام امام مظلومان، حضرت امام حسین (ع) سید الشهدا آغاز شد.
ماموستا واوی تاکید کرد: اگر بخواهیم همین مسیر را همراه با آرمان‌های حضرت امام (ره) طی کنیم و بیعت داشته باشیم بایستی مثل گذشته‌ها در همه صحنه‌ها حضوری پررنگ و باشکوه داشته باشیم.
امام جمعه سردشت با اشاره به وصایای و بیان فرموده حضرت امام (ره)، اگر من باشم یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان بیافتد، گفت: مردم با آگاهی و بصیرت خود حضور گسترده در انتخابات پیش رو شرکت خواهند داشت چرا که انقلاب با همراهی مردم با خون شهیدان گلگون کفن قیام ۱۵ خرداد شروع شد و با همراهی مردم در ادوار گذشته در انتخابات گذشته همراهی شد و این انقلاب را تنها نخواهیم گذاشت.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


× 5 = پانزده