انجام بیش از ۱۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در آذربایجان‌غربی

انجام بیش از ۱۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان– معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۹ هزار و ۳۸۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیرصنفی، خدماتی، توزیعی و تولیدی از ابتدای امسال در این استان انجام شده است.
علیرضا محمودی افزود: در این بازرسی ها، هشت هزار و ۷۴ فقره پرونده تخلف نیز تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده ۷۸۴ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال بوده که جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قانونی ارجاع کرده ایم.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم نظارت بر سردخانه ها و انبارها بیان کرد: رصد و پایش موجودی، ورود و خروج کالا از انبارها که به صورت مستمر در سامانه جامع انبارها ثبت می شود و انبارها و سردخانه ها به‌طور منظم مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی گفت: امسال سه‌هزار و ۵۳۷ مورد بازرسی نیز از انبارهای نگهداری کالا و سردخانه های استان انجام شده و ۸۶ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد ریال تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: امسال همچنین ۲ هزار و ۸۴۰ مورد گزارش و شکایت مردمی از وضعیت بازار در آذربایجان غربی دریافت و پس از بررسی، یک هزار و ۳۴۳ مورد تخلف اثبات شده است.
سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئول بررسی وضعیت بازار و رسیدگی به شکایت های شهروندان از واحدهای صنفی در خصوص موارد مختلف بوده و پس از بررسی و اثبات، این موارد را به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


سه − 2 =