رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني استان خبر داد

انجام اقدامات پژوهشی با محوریت سرطان درآذربایجان غربی

انجام اقدامات پژوهشی با محوریت سرطان  درآذربایجان غربی

گروه اجتماعی: رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی گفت: اقدامات پژوهشی با محوریت سرطان در آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.
به گزارش آرازآذربایجان، سرطان یکی از بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه‌ای قلمداد می‌شود، که به معنای واقعی کلمه فشار روحی جسمی همچنین مشکلات اقتصادی زیادی را بر فرد بیمار، نزدیکان و اعضای خانواده وی تحمیل می‌کند، که زندگی را از هر نظر برایشان طاقت‌فرسا، سخت و دشوار می‌کند.
بنابراین با هدف خدمت‌رسانی به این قشر از جامعه موسسات خیریه و انجمن‌هایی در مناطق مختلف کشورمان از جمله آذربایجان غربی راه‌اندازی شده‌است، تا از این رهگذر تا اندازه‌‌ای ولو کم، باری از مشکلات این بیماران و خانواده‌هایشان کاسته شود، و چه‌بسا سلامتی خود را مجدد کسب کرده و به عرصه عادی زندگی برگردند.انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی با بیش از ۲۵ سال سابقه خدمت در این عرصه و استان ما همچنان با تلاش روزافزون در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود است، به طوری که اقدامات آن فقط به حوزه دارو و درمان معطوف نشده و در همه زمینه‌ها فعالیت جدی و موثری دارد.
به این ترتیب خبرنگار ما در ارتباط با عملکرد اهداف، برنامه‌ها همچنین اقدامات این مجموعه در مناطق مختلف استان مصاحبه‌ای با رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی در استان جواد خشابی انجام داده‌است، که چکیده این ‌گفت‌وگو را می‌خوانید:
* خدمات این انجمن چه مواردی را شامل می‌شود؟
خدمات انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی فقط به حوزه درمان و دارو خلاصه نشده‌است، به طوری که همه اقدامات با تعرفه پایین و خیریه محاسبه می‌شود همچنین با عنایت به ظرفیت و توانمندی انجمن نسبت به پرداخت هزینه اسکان، اقامت، رفت و آمد بیماران و همراهان آنها نیز اقدام می‌شود.
دریافت خدمات در این مجموعه تا اندازه زیادی تسهیل شده‌است، به طوری که در همه بخش‌ها با تعرفه‌های پایین نسبت به پاسخگویی به بیماران بومی و غیربومی مبادرت می‌شود، تا از این رهگذر رعایت حال بیماران را کرده‌باشیم، و علاوه بر رنج بیماری مشکل هزینه‌های درمان نیز گریبانگیر خودشان و اعضای خانواده‌شان نشود.
* برای مشکل اقامت بیماران مسافر چه تدبیری شده‌است؟
می‌توان گفت در سطح کشور و استان انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی نخستین خیریه‌ای محسوب می‌شود، که برای بیماران خود جهت رفع مشکل اسکان چاره‌اندیشی کرده است. به ویژه اینکه مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرها از پذیرش این بیماران به دلیل موی ریخته، چهره پریشان حالت‌های مداوم تهوع و استفراغ خودداری می‌کنند.یک سرای اقامتی مناسب با ظرفیت کافی برای پذیرش و اسکان بیماران مسافر و اعزامی از سایر مناطق استان و کشور در ارومیه احداث شده‌است، به طوری که افراد واجدالشرایط با پرداخت هزینه ناچیز یا به صورت رایگان در این مکان اسکان پیدا می‌کنند، تا از این حیث هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی نداشته‌باشند.
* به ضرورت پرداختن به مباحث پیشگیری اشاره فرمایید.
متاسفانه این موضوع و افزایش یافتن و گسترش دامنه شیوع ابتلا به بیماری سرطان به هیچ عنوان قابل انکار نیست، به طوری که در پیش گرفتن سبک زندگی نادرست، ورزش نکردن استعمال دخانیات، تغذیه ناسالم، عدم توجه به نکات پزشکی و هشدارها در عرصه سلامت منجر به بروز چنین شرایطی شده‌است.
بنابراین با هدف آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم و واکسینه کردن آنها در مقابل این قبیل بیماری‌های صعب‌العلاج در حوزه فرهنگی و پیشگیری هر سال با جدیت بیشتری وارد عمل می‌شویم، تا از این رهگذر گامی در ارتقای سطح اطلاعات اقشار مختلف مردم برداشته‌باشیم، به این ترتیب از نعمت جامعه سالم و بانشاط برخوردار شویم.
* برای آگاه‌سازی مردم پیرامون این بیماری چه اقدامی می‌شود؟
اقدامات مختلف در ابعاد گوناگون اعم از چاپ و توزیع بروشور، انتشار مجله‌ای با عنوان امید مصاحبه‌های رادیویی، تلویزیونی و مطبوعاتی به صورت مستمر و هدفمند انجام گرفته‌است، ولی برای اثربخشی این سری اقدامات لازم است، از همراهی رسانه‌های جمعی صوتی، تصویری و مکتوب بیش از پیش بهره‌مند شویم.
همچنین اقدامات مختلف دیگر شامل آموزش چهره به چهره در مورد این بیماری به ویژه سرطان سینه برای بانوان با همراهی کارشناسان و داوطلبان این مجموعه انجام گرفته‌است، همچنین حضور موثر و مستمر در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی، مساجد و سایر اماکن عمومی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته به‌شمار می‌‎رود.
* انجمن در حوزه‌های پژوهشی وارد شده‌است؟
انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در آذربایجان غربی در ابعاد تحقیقی فعالیت‌هایی داشته‌است، به طوری که مطالعاتی در زمینه پیشگیری از سرطان و تشخیص آن در استان انجام‌گرفته، همچنین این سری مقالات علمی در مجلات معتبر انتشار یافته‌است، تا از این رهگذر برای رفع مشکلات بیماران گام برداشته‍شود.
کلام آخر ….
بیماری سرطان به معنای واقعی کلمه یکی از بیماری‌های صعب‌‌العلاج به شمار می‌رود، که در صورت ابتلا به آن زوایای مختلف زندگی بیمار تحت‌الشعاع قرار گرفته و چه‌بسا در زندگی مشترک، تحصیل و اشتغال فرد نیز خلل ایجاد شود، ولی با این همه کم نبوده‌اند، کسانی که با این بیماری جنگیده و ضمن غلبه بر آن سالیان طولانی عمر کرده و از هیچ فعالیتی جا نمانده‌اند.
با این همه برای قرار گرفتن بیماران مبتلا به سرطان در چرخه یک زندگی عادی لازم است که مسئولان و متولیان کمی بیشتر این قشر از جامعه را در کانون توجه خود قرار داده، و از ارائه حمایت‌های موردنیازشان دریغ نورزند، تا از این رهگذر فرصت بروز و ظهور استعدادهای بیماران به عنوان یک انسان فراهم شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = دو