- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه

Posted By admin On دی ۱۱, ۱۳۹۹ @ ۱:۴۶ ب.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

گروه خبر: معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: سد کانی سیب (پیرانشهر) کار انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه را انجام می دهد. ” قاسم تقی زاده خامسی” افزود : سد کانی سیب و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی کرم آباد (ارس غربی) با وسعت هشت هراز و ۴۰۰ هکتار و با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.وی ادامه داد: طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه که در محدوده جنوب استان آذربایجان غربی و در شهرستان پبرانشهر (نقده) واقع شده به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های احیای دریاچه ارومیه است.مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: این سد برای مهار و تنظیم ۷۱۳ میلیون متر مکعب آب و انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب به دریاچه ارومیه است.تقی زاده خامسی حجم مخزن سد را ۲۲۰ میلیون متر مکعب و از نوع خاکی با هسته رسی برشمرد که با هدف احیای دریاچه ارومیه، زیست محیطی و کشاورزی محقق شده است.
وی گفت: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف برای بهره برداران کشاورزی موجوددر منطقه برای ماندگاری در این مناطق و رشد تولید کشاورزی امکان ایجاد اشتغال بیش از پنج هزار نفر. سال را فراهم می سازد.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، معاون وزیر نیرو افزود: این طرح امکان ایجاد در آمدی برای ۲۵ هزار نفر از جمعیت در بعد خانوار را فراهم می سازد.تقی زاده خامسی گفت: رشد تولید کشاورزی با اجرای این سد بسیار چشمگیر خواهد بود.سد کانی سیب در جنوب استان آذربایجان غربی و در شهرپیرانشهر واقع شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%86%d9%87-600-%d9%85%d9%8a%d9%84%d9%8a%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%aa%d8%b1%d9%85%da%a9%d8%b9%d8%a8-%d8%a2%d8%a8-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.