مدير تلفيق ستاد احياي درياچه اروميه ادعا کرد

انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه عمر آن را به ۵۰ سال کاهش می‌دهد

انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه عمر آن را به ۵۰ سال کاهش می‌دهد

گروه خبر: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه گفت: براساس نتایج مطالعات انجام شده، اگر انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه انجام می‌شد عمر دریاچه از ۵۰۰ سال به ۵۰ سال کاهش می‌یافت.
به گزارش آرازآذربایجان ، مسعود تجریشی ، با اشاره به اینکه دو گزینه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه، مطالعات انتقال آب از دریاچه وان و دریای خرز به دریاچه بود اظهار کرد: این در حالی است که هیچ اقدام عملیاتی در این زمینه انجام نشده و حتی نتایج مطالعات آب از دریای خزر منفی بوده است.
وی تصریح کرد: براساس نتایج مطالعات انجام شده، اگر انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه انجام می‌شد عمر دریاچه از ۵۰۰ سال به ۵۰ سال کاهش می‌یافت.مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در زمینه موضوع انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه گفت: مطالعات فاز نخست آن که شیمیایی بوده به پایان رسیده که نتایج آن منفی نبود برای همین هم‌اکنون عمق مطالعات شیمیایی آن افزایش یافته است.
وی بیان کرد: پس از پایان مطالعات شیمیایی انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه، مطالعات بیولوژیکی، اقتصادی، فنی و ایده‌پردازی آن انجام می‌شود.
موضوع انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه از سالیان گذشته هر از چند گاهی در محافل مطرح شده و هم‌اکنون مطالعات آن انجام می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 6