نماينده مردم بوکان در مجلس:

انتقال آب از آذربایجان غربی به تبریز منطقی و منصفانه نیست

انتقال آب از آذربایجان غربی به تبریز منطقی و منصفانه نیست

گروه خبر: نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از آذربایجان_غربی به تبریز با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.
محمد قسیم عثمانی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ما انقلابی برای تحقق عدالت بود و با انتقاد از مدیرعامل قبلی در حوزه گازرسانی به استان اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه گاز این عدالت وجود ندارد و در برخی از شهرستان‌ها شاخص گازرسانی به بسیار بالا است و در برخی دیگر بسیار پایین است هرچند شهرستان بوکان پایین‌ترین نیست اما جزء پایین‌ترین‌ها است.
عثمانی بیان کرد: کسانی که منافع نظام را به دلیل خواسته‌های فردی زیر پا می‌گذارند خیانت می‌کنند، اگر مدیرعامل قبلی شرکت گاز استان دلسوز نظام بود باید آرمان نظام و انقلاب را که تحقق عدالت در تمام کشور است را اجرایی می‌کرد و باید همانقدر که به میاندوآب می‌رسیدند به شاهیندژ و تکاب و بوکان هم می‌رسیدند که امید است با مدیریت جدید این تبعیض از بین برود و ما شاهد تحقق عدالت در گازرسانی به روستاهای استان باشیم.
وی افزود: همه ما ایرانی هستیم و همه ما در ارائه خدمات یکسان مجاز و محق هستیم و نباید به یک شهری بیشتر وبه یک شهری کمتر توجه شود کسانی که این کار را می‌کنند نخست به نظام بعد به مردم خیانت می‌کنند چون مردم را نسبت به نظام دلگیر می‌کنند.عثمانی تصریح کرد: اگر در گذشته ضد انقلاب کسانی بودند که تفنگ به دست می‌گرفتند و علیه منافع کشور تلاش می‌کردند امروز تعریف ضد انقلاب عوض شده و کسی است که سبب بی‌عدالتی و نارضایتی مردم از نظام می‌شود و در شرکت گاز به روش ضد انقلابی در گذشته عمل شده است و از مدیریت جدید انتظار می‌رود همانطور که حامی وزیر و دولت شما بوده‌ایم رسالت‌های انقلاب را که تحقق عدالت است شاهد باشیم و گاز رسانی به روستاها یکی از این انتظارات است.
*۴۰ روستای بوکان گازدار است
عثمانی گفت: زمانی که من نماینده شدم هیچ روستایی گازدار نبود اگر شاخص گازرسانی را در نظر می‌گیریم باید طول گازرسانی را هم در نظر بگیریم که بسیاری از روستاها مانند اینجا یک روز است که گازدار شده اما روستاهای میاندواب چند سال است که گازرسانی شده است و تاکنون ۴۰ روستای بوکان گازرسانی شده است.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: از شما قول می‌خواهیم تا سال آینده همین موقع ۴۰ روستای دیگر شهرستان بوکان گازرسانی شود ما هم از هیچ تلاشی برای حمایت از شرکت که ارائه خدمت و توسعه منابع مورد نیاز است دریغ نمی‌کنیم.
*مردم کمبودها را درک می‌کنند اما تبعیض‌ها را برنمی‌تابند
عثمانی اظهار داشت: سطح دانش مردم ما از میانگین کشوری به مراتب بالاتر است هرچند سطح خدمات به آنها بسیار بسیار از سطح متوسط پایین‌تر است هرچند مردم کمبودها را درک می‌کنند ولی تبعیض‌ها را بر نمی‌تابند و اگر کمبودی هست قبول می‌کنیم همانطور که شرایط تحریم را پذیرفتیم اگر گاز برای هیچ جای ایران نباشد ما هم نمی‌خواهیم اما اگر گاز برای روستا و شهر همجوار ما وجود داشته باشد اما برای ما نباشد نمی‌توانیم این تبعیض را بپذیریم.
*انتقال آب از استان ما به تبریز با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست
عثمانی با اشاره به انتقال آب از استان آذربایجان غربی به تبریز بیان کرد: چاه کشاورزانی که درآمد حداقلی آنها از این طریق است در منطقه ما پر می‌شود اما همان آب را با لوله به استان دیگر منتقل می‌کنند کدام عقل و منطق و انصافی آن را قبول می‌کند.
وی در این رابطه افزود: کسانی که چنین تصمیمات غلطی را می‌گیرند به نظام لطمه می‌زنند اما مردم ما کشور و نظام خود را دوست دارند و نمی‌خواهند مناطق و کشور دچار چالش بشوند اما این روش‌ها نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت و اگر تبعیض به نفع کشور است ما هم کمک می‌کنیم این تبعیض اتفاق بیافتد ولی ما با منطق و استدلال ثابت می‌کنیم که تبعیض آتش زیر خاکستر است و در کشور اختلال ایجاد می‌کند.
عثمانی گفت: تلاش و رسالت نظام این است که تک تک ایرانی‌ها سرباز این نظام، کشور و این اب و خاک باشند و اجازه ندهیم دشمنان ایران از هیچ موضوعی در کشور ما سوء استفاده بکنند هرچند مردم ما فهیم هستند و چنین کاری را نمی‌کنند اما مسئولینی که لیاقت ندارند چنین تصمیمات غلطی را می‌گیرند که امید است با تدبیر دولت و اقای دکتر روحانی و تیم توانمند ایشان شاهد حذف چنین تصمیاتی باشیم چون هزینه چنین تصمیماتی را نظام می‌دهد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم، وی اظهار داشت: تمام مشکلات با هم حل نمی‌شود اما انتظار می‌رود با نگاه عادلانه به تمام مناطق مشکلات حل شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


6 + نُه =