- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

امنیت کامل در مرزهای ماکو حاکم است

Posted By admin On آبان ۳, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۲۶ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه,ماکو | No Comments

آرازآذربایجان-فرمانده هنگ مرزی ماکو گفت: با همت و تلاش مرزبانان، امنیت کامل در مرزهای این شهرستان با ترکیه و نخجوان حاکم است.
سرهنگ شیرزاد حاجی زاده در حاشیه ملاقات مرزی با والی آغری بیان کرد: در این ملاقات بررسی امور مرزی از جمله قاچاق انسان، تردد عناصر تروریستی و قاچاق مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این دیدار بر همکاری مرزبانان ۲ طرف برای برقراری امنیت پایدار در مرزهای ایران و ترکیه در این منطقه تاکید شد.
سلیمان آلبای والی آغری ترکیه نیز در این خصوص گفت: در هر ۲ طرف نوار مرزی، مرزنشینان و اتباع مرزی ما زندگی می کنند و تصمیمات این جلسات تاثیر بسیار زیادی در ارتقای رفاه، آرامش و آسایش مرزنشینان ۲ کشور دارد که ما نیز این امر را دنبال می کنیم.
ملاقات های مرزی هر ۶ ماه یکبار در خاک ترکیه و جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
در پایان این ملاقات، تفاهم نامه ای در سه بند برای تداوم همکاری مرزبانان و مبارزه با انواع قاچاق به امضا ۲ طرف رسید.
شهرستان ماکو دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با نخجوان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است و در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7%da%a9%d9%88-%d8%ad%d8%a7%da%a9%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.