سردار صفوی:

امنیت شمال غرب ایران حاصل جانفشانی ۴۲ هزار شهید است

امنیت شمال غرب ایران حاصل جانفشانی ۴۲ هزار شهید است

آرازآذربایجان- دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امنیت پایداری در مرزهای شمال غربی ایران حاکم است، گفت: این امینت حاصل جانفشانی بیش از ۴۲ هزار شهید بوده که ۱۲ هزار شهید از این تعداد متعلق به آذربایجان غربی است.
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی شب گذشته /شنبه شب/ در یک گفت و گوی خبری که از صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش شد، با اشاره به اتحاد تاریخی بین اقوام در این استان، اظهار کرد: شاه اسماعیل صفوی حدود ۵۰۰ سال قبل در سایه این اتحاد در جنگ چالدران با ۳۰ هزار نفر در برابر ۳۰۰ هزار نفر ارتش عثمانی ایستاد که یک لشکر از آنان را کردها تشکیل داده بودند.
وی همبستگی و هم زیستی مسالمت آمیز در آذربایجان غربی و احساس تعلق ایرانی و اسلامی در میان مردم این استان را بسیار مطلوب خواند و گفت: مردم غیور این استان با روحیه شجاعت و وفاداری و ایثارگری همواره از مرزهای غربی کشور حراست کرده اند.
وی درباره صدور تفکر بسیجی نیز گفت: بعد از صدور فرمان امام خمینی (ره) در زمینه تشکیل بسیج، علاوه بر ظرفیت دفاعی ارتش و سپاه، بسیج بزرگترین ظرفیت دفاعی کشور در دفاع از کیان اسلامی بوده است.
سردار صفوی بیان کرد: منظور امام از صادر کردن انقلاب لشکر کشی نبود و منظور ایشان صدور افکار استقلال خواهی، استکبار ستیزی، آزادیخواهی و مقابله با ظلم بوده است.
وی افزود: این تفکر مبنای مقاومت لبنان در برابر استکبار به شمار می رود و در سوریه و عراق بیش از ۵۰ هزار نفر نیروی مردمی را با مستشاری نظامی ایران برای مقابله با داعشیان آماده کرد.
وی با تاکید بر اینکه بسیج در کنار ارتش توانست توطئه علیه سوریه را شکست دهد، گفت: تفکر بسیج در زمان حاضر علاوه بر سوریه در عراق نیز ۲۰ تیپ حشد الشعبی را شکل داده و بنیانگذار تیپ های حشد الشعبی همین تفکر بسیجی بوده است.
سردار صفوی امنیت پایدار در منطقه را نتیجه تفکر بسیجی خواند و اظهار کرد: ائتلاف ایران، سوریه، عراق و روسیه توانست بر ائتلاف آمریکایی و صهیونیستی که بیش از ۹۰ هزار نیرو را از کشورهای مختلف روانه سوریه کرده بود، پیروز شود.
سردار صفوی جهت شرکت در اجلاس بانوان کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که امروز در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار می شود، به این استان سفر کرده است.
این کنگره ملی با ۲۱ کمیته تخصصی دارای اجلاسیه های پیشمرگان مسلمان کردو عشایر، شهدای دانش آموز، ایثارگران، روحانیان و بانوان است.

منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = ده