امنیت رو به رشد و پایداری در مرزهای شمال‌غرب کشور وجود دارد

امنیت رو به رشد و پایداری در مرزهای شمال‌غرب کشور وجود دارد

آراز آذربایجان – فرمانده مرزبانی کشور گفت: در حال حاضر ثبات و امنیت رو به رشد و پایداری در مرزهای شمال‌غرب کشور وجود دارد.
سردار احمدعلی گودرزی بعد از بازدید چند روزه از مرزهای آذربایجان‌غربی، افزود: ثبات و امنیت رو به رشد و پایداری در مرزهای شمال‌غرب کشور وجود دارد و اشراف کاملی بر تحرکات دشمنان و معاندین در آن سوی مرزهای کشورمان داریم.
وی ادامه داد: مرزبانی استان با همراهی سایر نیروهای مسلح و تحت امر قرارگاه حمزه (س) با اشراف اطلاعاتی و مقتدرانه و با ارائه آموزش‌های پیچیده و مناسب برای اجرای تاکتیک‌های لازم از مرزهای آذربایجان غربی حفاظت و پاسداری می‌کنند.
سردار گودرزی با بیان اینکه تهدیدات پیرامونی در اطراف مرزهای کشور وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران ۸۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی دارد و با ۱۵ کشور همسایه است، این حجم وسیع از مرزهای کشور به خصوص در حوزه دریا نیازمند تقویت در حوزه اپتیکی است.
فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به روحیه مناسب و ارزشمند مرزبانان هشدار داد: با اقتدار تمام و با هر گونه تحرکی از سوی دشمنان و گروهک‌ها در مناطق مرزی برخورد خواهیم کرد.
سردار گودرزی با اشاره به موضوع کشف احشام قاچاقی گفت: با توجه به قیمت پایین احشام در کشورهای همسایه و برای کنترل بازار داخلی و جلوگیری از هرگونه قاچاق، مرزبانی با قدرت تمام جلوی خروج و قاچاق احشام را گرفته، بطوری که در چند مدت اخیر احشام زیادی کشف و ضبط شده است.
فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده از قاچاقچیان توسط مرزبانی کشور ۲۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: مرزنشینان در حاشیه مرزها اعم از آبی و خشکی کشور نقش به سزایی در تولید امنیت دارند لذا هماهنگی که الان با سران طوایف و متنفذین و مردم مرزنشین وجود دارد مرزهای ما از ثبات لازم برخوردار هستند.
وی از هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین در حوزه مرز خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر قسمتی از مرز را هوشمند کرده ایم، اما واقعیت امر این است که مرزهای ما انسان محور است، در تلاش هستیم که از سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی، رادارها، پهبادها و دوربین‌های حرارتی و دوربین‌های مناسبی که می‌توانند مرز را پایش کنند استفاده کنیم.
سردار گودرزی تاکید کرد: این دوربین‌ها می‌توانند فرماندهان را کمک کرده و تسهیل کند در کارشان که به صورت شبانه روزی هم کنترل نیروهایشان و هم کنترل مرز را به صورت ویژه‌تر در دستور کار خودشان قرار دهند.
فرمانده مرزبانی کشور از کشف ۵۶ تن مواد مخدر در پنج ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: در این رابطه شاهد افزایش ۷۲ درصدی کشفیات بوده و همچنین دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز ۲۷ درصد افزایش یافته است.
سردار گودرزی با اشاره به اینکه اولویت مرزبانی ناجا در مرزها، مبارزه با سلاح و مهمات است عنوان کرد: با مقامات کشورهای همسایه رایزنی شده تا در کشفیات سلاح و مهمات مخرب همکاری کرده و اینکه نباید سلاح‌های مخرب ساخته شود تا جان مردم در خطر افتد بلکه تولید سلاح‌ها باید در راستای دفاع از کیان کشور باشد.
آذربایجان غربی ۹۸۶ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق مرز مشترک دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۸ ب.ظ

دیدگاه


− 2 = هفت