فرمانده هنگ مرزي اروميه :

امنیت کامل درمرزهای شمال غرب کشور حاکم است

امنیت کامل درمرزهای شمال غرب کشور حاکم است

گروه گزارش: فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: در مرزهای شمال غربی کشور که زمانی رفتن به آن نقاط آرزو بود اینک با تلاش نیروهای نظامی برجک و پاسگاه احداث شده است و امنیت کامل حاکم است.
ارومیه دارای ۱۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای عراق و ترکیه است که در این میان وجود رشته‌کوه‌های صعب‌العبور و مرتفع سختی کار حفاظت از مرزها را بیشتر می‌کند. رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان، سپاهیان و ارتشیان در حالیکه در کشورهای همسایه جنگ تروریستی و داخلی بیداد می‌کند تمامی مرزهای کشور به‌ویژه مرزهای غرب و شمال غرب کشور دارای امنیت حداکثری هستند.
شهرستان ارومیه دارای ۱۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای عراق و ترکیه است که در این میان وجود رشته‌کوه‌های صعب العبور و مرتفع، سختی کار حفاظت از مرزها را بیشتر می‌کند.هنگ مرزی ارومیه با اتخاذ تدابیر مختلف در فصول گوناگون سال و مستقر شدن همیشگی در این ارتفاعات از مرزهای کشور با تمام قدرت حفاظت کرده و از ورود تروریست‌ها و قاچاقچیان به داخل کشور جلوگیری می‌کند.
نیروهای هنگ مرزی ارومیه با انجام عملیات پیشگیرانه، ایجاد موانع فیزیکی، سیم‌خاردارهای چندلایه و چندین اقدام دیگر، امنیت سیاسی اقتصادی، اجتماعی و نظامی را در این نقطه از کشور به ارمغان می‌آورند و در این راه رزمندگان این نیرو هر از گاهی با نثار جان خود ثابت می‌کنند که هیچ مانعی نمی‌توانند عزم و اراده آنان را از مراقبت همیشگی از مرزهای کشور باز دارد.
*نخستین مراسم یادواره شهدای هنگ مرزی ارومیه
مراسم نخستین یادواره شهدای هنگ مرزی ارومیه در مسجد هادی خیابان کوهنورد در منطقه کشتارگاه ارومیه که یکی از مناطق محروم این شهر است، برگزار شد.
این مراسم در حالی در یک منطقه محروم برگزار شد که در آن هیچ‌گونه تشریفاتی دیده نمی‌شد چراکه هدف زنده نگه‌داشتن یاد شهدای هنگ مرزی ارومیه بود.
فرمانده هنگ مرزی ارومیه در این مراسم با اشاره به دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: در این ۸ سال بیش از ۵۰ کشور دنیا سعی کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران را در کشور از بین ببرند اما در نهایت نتوانستند و صدام که به پشتوانه ارتجاع عرب و دولت‌های_غربی به میدان جنگ آمده بود شکست خورد.
*خون شهدا ضامن امنیت و بقای کشور است
علی علیپور گفت: امنیتی که امروز در مرزهای کشور مشاهده می‌شود، به برکت خون شهدا است که برای صیانت از کشور از جان خود گذشتند تا همه مردم ایران در امنیت کامل باشند.
وی افزود: در بعضی مناطق از مرزهای شمال غربی کشور که زمانی رفتن به آن نقاط آرزو بود اما اینک با تلاش نیروهای نظامی برجک و پاسگاه احداث شده است و امنیت کامل حاکم است.
فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: در قبال شهدا نباید کوتاهی کنیم و کارهای آنان را نادیده بگیرم چراکه فردای قیامت باید به شهدا پاسخگو باشیم.علیپور تصریح کرد: اتحاد نیروهای نظامی کشور نشأت گرفته از رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است و اگر رهبرمان اشاره کند، بی محابا در هرجایی حضور تعیین کننده خواهند یافت.وی افزود: گاهی نیروهای مرزبانی به خاطر برف و یا مأموریت از خانه‌های خود ۴۰ روز و حتی بیشتر دور هستند تا امنیت کشور را تأمین کنند.
*امام حسین(ع) چراغ روشن همیشگی برای بشریت است
رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی نیز در این مراسم نیز با اشاره به‌ واقعه عاشورا اظهار داشت: همه از جریان عاشورا درس عبرت بگیرند چرا این‌که موضوع می‌تواند راه امام حسین (ع) را در جامعه بنیان‌گذاری کند.حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر فعال آذر افزود: در مسائل سیاسی باید در زمان و جای مناسب حرکت لازم را انجام داد تا بتوان به دشمن پاسخ مناسب را داد.
وی، گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) خیلی‌ها برای انتقام خون ایشان شهید شدند اما اگر در روز عاشورا در کنار امام حسین(ع) بودند و حرکت مناسب را انجام می‌دادند شاید این اتفاق روز عاشورا نمی‌افتاد.رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در رابطه چگونگی همراهی و حرکت مردم در زمان ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس و بعد از آن ملت ایران با توجه به توصیه‌های امام خمینی(ع) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان مناسب واکنش خوبی در مقابله با دشمنان انجام دادند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، با در این مراسم، نیروهای مرزبانی ارومیه به همراه مردم و مسئولان حاضر به یاد امام سالار شهیدان امام حسین (ع) به سینه‌زنی و اجرای مراسم سوگواری پرداختند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


− 8 = هیچ