استاندار آذربايجان‌غربي:

امنیت مناطق مرزی با بهبود معیشت مرزنشینان تامین می شود

امنیت مناطق مرزی با بهبود معیشت مرزنشینان تامین می شود

گروه گزارش : استاندار آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در محل خانه مطبوعات ترتیب یافت با تاکید بر اینکه امنیت مناطق مرزی با بهبود معیشت مرزنشینان تامین می شود و حاشیه نشینی کاهش می یابد تصریح کرد : ما هر قدر به مناطق مرزی برسیم، امنیت استان بیشتر تضمین می شود.
قصه‌ پرغصه مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران سال‌های سال است که از سوی اصحاب رسانه برای مسوولان در رده‌های مختلف مدیریتی مطرح می‌شود و همچنان در انتظار رسیدگی می باشد و متاسفانه رفع و حل این مشکلات به جایی نرسیده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، موضوعی که در حرفه خبرنگاری جالب به نظر می رسد این است که خبرنگاران همیشه به عنوان چشم و گوش و بازوان دستگاه های اجرایی در حل مشکلات معرفی شده اند و در حالی مشکلات و مسائل جامعه را مطرح و بیان می کنند که در حل مشکلات ابتدایی و صنفی خود درمانده اند و مشکلات این قشر هیچ گاه به درستی مورد رسیدگی قرار نگرفته در واقع تنها در یک روز از سال و آن هم در روز خبرنگار فرصتی برای بیان مشکلات خود پیدا می کنند اما در همین روز هم شنونده ای برای مشکلات نیست.
نبود امنیت شغلی، ثبات شغلی و نبود درآمد و حقوق ثابت، وضعیت مالی از مهم ترین دغدغه های صنفی خبرنگاران استان به شمار می رود و همین امر موجب شده تا آینده شغلی این قشر در ابهام باشد از طرفی مشکل بیمه خبرنگاران هنوز حل نشده است.
برقراری ارتباط خوب با مدیران از دیگر مشکلات خبرنگاران محسوب می شود که روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید حلقه وصل باشند اما بعضا شاهد هستیم در این باره ضعیف عمل شده و برخی مدیران استان هنوز نقش رسانه ها و خبرنگاران را به خوبی نمی شناسند.
مشکلات پیش روی خبرنگاران موجب شده پس از چند سال و یا چند ماه فعالیت کم بیاورند و با قلم خداحافظی کنند در واقع پایین بودن حقوق، نبود امنیت و آینده شغلی، مشکلات بیمه ای و سخت بودن شرایط کار موجب کاهش رغبت به ورود به این حرفه می شود در این راستا مشکلات حوزه خبرنگاران باید اولویت‌بندی و پیگیری می‌شود.
در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار تعدادی از خبرنگاران به نمایندگی از اصحاب رسانه برخی از مشکلات خبرنگاران را مطرح کردند و خواستار رسیدگی و حل مشکلات پیش رو شدند که سال های سال میان اصحاب رسانه و مسوولان استان می‌چرخد و دایره‌وار همچنان به گردش خود ادامه می‌دهد و در صف انتظار رسیدگی است.
*پیگیری حل مشکلات بیمه خبرنگاران
استاندار آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در محل خانه مطبوعات ترتیب یافت ضمن تبریک روز ۱۷ مرداد و روز خبرنگار با بیان اینکه رسالت و وظیفه خبرنگاران در شرایط کنونی بسیار سخت است، اظهار داشت: خوشبختانه مردم آگاه و هوشیار بوده هر چند با مشکلات بسیار اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند اما به اهداف شوم دشمن آشنا بوده بنابراین ایجاب می‌کند که وحدت داخلی و امنیت را مورد توجه قرار داده تا خواب دشمن تعبیر نشود چون امنیت، بهترین نعمت کشور در خاورمیانه است.
وی با تاکید بر اینکه دشمن به صورت مستقیم امورات داخلی جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار داده است ادامه داد: علاوه بر آن، دشمن به دنبال تشدید مسائل داخلی و جنگ درونی بوده و بنابراین رسالت خبرنگار در این شرایط مهم، سنگین و دشوار است.
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خبرنگاران از ارکان اصلی در توسعه استان به شمار می رود، یادآور شد: بی شک امورات استان با همکاری اصحاب رسانه حل شده تا استانی توسعه یافته داشت و شاخص‌های آذربایجان‌غربی به سمت توسعه و بهبودی رود.
شهریاری با بیان اینکه پیگیری مشکلات پیش روی خبرنگاران مدنظر قرار دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات عمده اصحاب رسانه، مشکلات مربوط به بیمه آنان است که در اولین فرصت حل و فصل می شود.
وی خاطرنشان کرد: گروه‌های مخالف و تروریستی در پشت درب‌ها متحد شدند و در این رابطه عربستان هزینه آنها را تامین کرد تا امنیت داخلی کشورمان دچار تهدید شود.
این مسوول با اشاره به اینکه یکی از نارضایتی‌های مردم مسئله فساد است، تصریح کرد : آذربایجان غربی به دلیل همسایگی با سه کشور خارجی درگیر مسائل مربوط به مشکلات کوله بران، قاچاق سوخت و درگیر رانت‌بازی و فشار اقتصادی است و در این راستا رانت سهیمه های سوخت مرزنشینان و خشکبار پس از روی کار آمدن وی در آذربایجان غربی مورد پیگیری قرار گرفت.
وی با رونمایی از مستندات رانت سهیمه های سوخت مرزنشینان، افزود: به واسطه این رانت و فساد اقتصادی، یارانه ای که باید جهت بهبود معیشت به حساب مرزنشینان واریز می شد، به جیب افراد سودجو می رفت و مافیایی در زمینه این سهمیه ها به وجود آمده بود و حتی یک نسخه از رونوشت این حواله ها هم در بایگانی استانداری برجا نمانده است.
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه هر اندازه به مناطق مرزی رسیدگی بیشتری شود، امنیت استان بیشتر تامین و حاشیه نشینی کاهش می یابد تصریح کرد: هم اکنون ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در شهر ارومیه وجود دارد بنابراین باید به حاشیه های شهر بیشتر توجه شده تا امنیت تامین شود.
*خبرنگاران هموار ساز مسیر مسوولان استانی و کشوری در خدمت به مردم هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، ناصر خدایاری در این مراسم گفت: قلم و اندیشه خبرنگاران، حافظ خون شهداست زیرا شهدای ما در راه دفاع از حق جان خود را فدا کردند و خبرنگاران نیز ادامه دهنده راه آنان در دفاع از حق و حقیقت هستند.
وی با بیان اینکه دارابودن اطلاعات در دنیای امروز، حرف اول را می زند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران می توانند سرمایه اجتماعی را با اخبار درست و در مسیر توسعه، افزایش دهند و زمینه پیشرفت و آبادانی استان و آینده ای درخشان برای منطقه را رقم بزنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: خبرنگاران هموار ساز مسیر مسوولان استانی و کشوری در خدمت به مردم هستند و باید دادستان مردم باشند، درد جامعه و مردم را بدانند و به مسوولان منتقل کنند.
* خودیابی و آسیب شناسی جامعه رسانه ای مدنظر قرار دارد
رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی، یوسف پیربداقی نیز در این مراسم با بیان اینکه جامعه رسانه ای به خودیابی و آسیب شناسی نیاز دارد و رسیدگی به این امر در اولویت این خانه است، اظهار داشت: توجه به ساختار رسانه ای استان و بهبود آن و همچنین تقویت فنی و حرفه ای فعالان رسانه با توجه به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه از جمله دیگر اولویت های کاری خانه مطبوعات آذربایجان غربی به شمار می رود.
پیربداقی به فلسفه وجودی خانه مطبوعات اشاره و اعلام کرد: تعامل کارکرد هر رسانه ای با میزان تاثیرگذاری آن در جامعه مشخص می شود و باید فعالان رسانه های استان با همفکری و اتحاد، ساختار رسانه ها را تقویت کنند.وی حفظ حقوق رسانه ها و فعالان رسانه ای استان را جزو وظایف ذاتی خانه مطبوعات آذربایجان غربی دانست و تصریح کرد: این نهاد صنفی با برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال گذشته، حضور در نمایشگاه بین المللی مطبوعات در تهران و برگزاری کارگاه های آموزشی در این نمایشگاه عملکرد مناسبی داشته و سعی می کند همواره رو به پیشرفت حرکت کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 7