امسال ۲۸۰ هزار جلد از کتاب های کانون پرورش فکری آذربایجان غربی به امانت داده شد

امسال ۲۸۰ هزار جلد از کتاب های کانون پرورش فکری آذربایجان غربی به امانت داده شد

آراز آذربایجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال در امانت دهی کتاب به اعضا و تجهیز کتابخانه های کانون اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است، گفت: اعضای کانون در این مدت بیش از ۲۸۰ هزار جلد کتاب از مراکز و کتابخانه های سیار این استان امانت گرفتند.
جواد زاهدی در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد به مناسبت دهه فجر و گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد کتاب های مراکز و کتابخانه های سیار شهری و روستایی با حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش به بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در استان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد عضوهای ثابت کانون در آذربایجان غربی به بیش از ۲۰ هزار عضو رسیده است، افزود: تاکنون ۶ هزار کودک و نوجوان استان نیز تحت پوشش برنامه های فرهنگی کتاب محور این کانون قرار گرفته اند.
زاهدی بیان کرد: امسال بر اساس توافق انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی برای ایجاد هشت کتابخانه سیار کانون، پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید خودرو کتابخانه های سیار جذب شده است.
وی با اشاره به اجرای ‘طرح کانون مدرسه’ در آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال این طرح برای پایه های دوم و ششم اجرا می شود و بر اساس آن هفته ای ۲ روز میزبان این کودکان هستیم و هفته ای یک روز هم مربیان کانون در مدارس حضور می یابند.
وی با بیان اینکه طرح دیگری بنام’ سینمای کانون’ از سال گذشته در حال اجراست، اظهار کرد: اکنون آخرین فیلمی که بر اساس این طرح در حال اکران سراسری بود، فیلم ‘پایان رویاها’ تولید کانون پرورشی کودکان و نوجوانان است.
وی با اشاره به اینکه سال آینده سینما کانون های استان افزایش می یابد، افزود: فیلم ‘پایان رویاها’ در شهرستان های ارومیه، میاندوآب و خوی در حال اکران است و تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کودک این فیلم را در آذربایجان غربی تماشا کرده اند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد که امکان در اختیار گرفتن سینمای تخصصی کودک و نوجوان با اجرای طرح سینمای کانون میسر شود.
وی گفت: برای حفظ و استمرار پرورش استعدادهای نوجوانان عضو کانون پس از سن ۱۸ سالگی نیز انجمن ادبی و انجمن هنری تربیت یافتگان کانون تشکیل شده است و اطمینان داریم که ادیبان بزرگ آینده کشور از دل همین انجمن ها بیرون خواهند آمد.
وی با بیان اینکه اثر نمایش عروسکی ‘کوشا در شهر آب’ ساخت همین تربیت یافتگان کانون بوده است، گفت: تاکنون ۱۰ هزار کودک از این نمایش عروسکی دیدن کرده اند و در ایام دهه فجر نیز نمایش عروسکی متنوع دیگری نیز اجرا می شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه فرهنگی همایش ‘کبوتر کوچک ما’ گفت: این همایش در حقیقت پاسداشت یاد شهداست که به صورت مسابقه در دهه فجر برگزار می شود و در قالب آن با ادای دین نسبت به شهدای محلات، زندگی نامه آنان توسط کودکان بازخوانی می شود.
امسال در طول دهه فجر ۷۰۰ برنامه فرهنگی و هنری متنوع برای کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در حال اجراست.
۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
منبع:ایرنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 5 =